Det beror på servern men även på nätverket. Grejjen är att MM kommunicerar med Servern hela tiden, det är löjligt vad den skapar nättrafik. Även om man kör programmen helt lokalt och endast använder MM för att logga in mot Servern, tex om du har Photoshop igång så håller MM på o kommunicerar mot kontot på servern.
Det är många som försökt lösa problemen med detta men fortfarande ingen som har 100% lösning så vitt jag vet (jag gav upp med MM för några månader sedan, för gott. Efter att ha försökt i över ett år att få det att fungera).
Ett annat problem som sedemera löstes med uppdateringar av MM var bla att Acrobat Readers prefs fil väldigt snabbt blev extremt stor (vi pratar Gb). Detta pga nån bugg som gjorde att allt du skrev ut sparades i prefsfilen el nått sånt.
Det största problemet jag upplevde var att efter att ha MM fullt fungerande under några dagar så blev inloggningstiderna mot servern drastiskt mycket längre. Från sekunder till minuter, o sen gick allt långsamt. Trots att alla program etc låg lokalt på OS9 datorerna. (Servern kraschade aldrig och CPU nivån var inte heller speciellt hög) Men klientmaskinerna gick typ inte att jobba på.
Mitt hopp ligger i att OSX och kopplingen till OSXS kommer att fungera precis som jag velat ha det i flera år.
Här ligger ju en av Apples största nackdelar, att ha ett fleranvändarsystem med centraladministration etc...
Man får hoppas att dom kommer med ytterligare förbättringar i 10.2 som gör kopplingarna enklare än dagens NetInfo konfig.