Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickMail Server -> Webmail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-20 13:21

Funderar på hur/om det går att få en QuickMail server på en OSX-server maskin att även spåtta ut en WEBMAIL funktion.

Hur gör man?

Går det över huvudtaget?

• Medlem
  • Borås
  • 2002-08-20 13:32

Tjena

Kolla på WebMail från Tenon
http://www.tenon.com

Lovar inte att det fungerar med en QuickMail-server men jag tror att man kan ladda hem en utvärderingsversion. Jag har själv en skarp version men inte hunnit konfigurera den än. Återkom gärna om du testar den.

/ola

• Medlem
  • 2002-08-20 13:59

Enklast är förmodligen att installera SquirrelMail eller något liknande. Finns en uppsjö olika och de flesta ansluter till en konfigurerbar POP eller IMAP server. Enkelt som bara den.

Tenons produkt är mycket kompetent men det finns gott om gratis alternativ numera.

Sourceforge, freshmeat och hotscripts.com är bra ställen att börja leta.

• Medlem
  • 2002-08-20 14:02

Intressant notis... hade missat detta.

SquirrelMail included in Mac OS X Server 10.2
Jul 18, 2002 by Wouter Teepe
  SquirrelMail is getting adopted as a standard package on ever more platforms. Now Apple has announced it will include SquirrelMail as their standard webmail client for their OS X Web Servers!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-20 14:36

SquirrelMail krävde hackning upphöjt till 100… Ett enkelt program med grafiskt interface, tack. Det får kosta pengar, men gratis är givetvis bättre…

• Medlem
  • 2002-08-26 14:37

http://www.moreware.se/webmail/webmail.html

vad är det för fel på Quickmails egna som kommer snart!

Micke

Squirrelmail var inte såå himla krånglig väl? Det som var krångligt var att jag inte förstod/förstår IMAP. Men när det var igång så funkade Squirrel hur bra som helst. Enkelt litet perl-script att konfigga med.

Fast det är klart... sen blev det en del hackning (bara länkning)att koppla ihop mina Mail.app-arkiv med Squirrelmail. Men det är ju inte nödvändigt och skall nog göras på ett annat sätt nu i Jaguar eftersom Unix Account är borta.

1
Bevaka tråden