Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka docka dit...............

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

pepparn växer!!

Den är värdelös!

Förlåt om jag skriker men är så j-kla irriterad över att varje gång jag har ett dokument öppet så täcks texter, programeringskoder utav dockan.

Sätter jag på gömma så måste jag likförbannat stanna med musen 1-2 sek vid aktiveringsfältet. Grrr...

Okej säger ni....men lägg den till höger eller vänster då....?

Ehhh.... kör jag med 2 skärmar vill jag knappast ha den till vänster.

Kör jag med fullöppna fönster så täcker dockan texten även fast jag har den till höger.

Återinför rull-listen i högra hörnet snarast tack!

Minuter är $!!!

Jag håller med till viss del, Dock är en av de få saker jag inte riktigt kan ta till mig i OS X. Jag skulle vilja ha möjligheten att stänga av Dock helt och kunna använda pop-up fönster, som i OS 8-9.

Man kanske kan öppna Terminal och skriva "Dock = FALSE (bort med dig din jäkel) = True", eller nåt.

Det måste ju finnas något alternativ att få istället för denna odåga.

Men jag skall inte vara helt pessimistisk.
Självklart har dockansina fördelar men. Om man sitter & kodar, skriver textdokument är den sjuhelsikes ivägen. Och det spelar ingen roll om man sätter den på minsta storleken, likförbannat irreteras man av de där millimeterna. :rolleyes:

[ 14 September 2002, 08:20: Meddelandet ändrat av: iWay ]

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-14 08:37

Men du kan ju åtminstone få den att försvinna, även om den lösningen också har sina problem. Jag brukar ha den i popup-läge nerifrån men ibland ska man trycka på något program i underkanten på fönstret varvid dockan poppar upp och startar ett program istället. Något irriterande, men då är den i alla fall borta i övrigt.

Ja visst kan jag stänga av den. Men varför jag tidigare valde Macintosh som ett arbetsredskap, levende....m.m vad som kommer till är för att findern allt var snabbt att jobba med och dockan ger mig dagliga problem.

Ta ett fönster....klicka på gröna pricken (+) i vänstra hörnet samtidigt som du håller ned (alt). Ha samtidigt dockan aktiverad och gör gärna detta med ett dokument som är fullsmetat med text allternativt kod. :rolleyes:

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 10:33

kan rekomendera LaunchBar....
eller mr9menu eller va den heter....
kolla versiontracker.

Jag har lagt dockan till vänster och använder den bara när jag råkar "fälla ner" något fönster. Annars använder jag Dragthing som programväljare. Med OSX så kan man göra mycket roligt med det programet. Rekomenderas.

• Oregistrerad
  • 2002-09-14 11:16

Jepp, LaunchBar och LiteSwitch gör att jag numera knappt använder dockan. Och även om man vill ha dockan kvar är dessa program oslagbara.

Båda kan hittas på versiontracker.com

[Stavningsrättat]

[ 14 September 2002, 11:17: Meddelandet ändrat av: Michael ]

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-14 13:51

Jag har alltid dockan i "göm"-läge, och kör med LiteSwitch för programväxling. Ibland åker musen ner till dockan, men jag har inga problem med att jag tycker att den tar tid på sig att åka upp eller så...

Jag använder ASM, funkar jätte bra för mig.

http://homepage.mac.com/vercruesse/cocoa/asm/

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: dp:
kan rekomendera LaunchBar....
eller mr9menu eller va den heter....
kolla versiontracker.

Tack. Skall leta där.

Vore det inte bra om man kunde trycka på Apple-knappen för att visa/gömma dockan?

Hmmm, vissa bilägare verkar gilla den så skarpt att de installerar den i bakrutan...

Se här och här .

Asgrymt!

Den där bilrute-grejen får man knappast tag i sverige va?

Läckerish...

Jag tror att det var en privat grej. Någon har helt enkelt skickat en bild på dockan till ett tryckeri och beställt en dekal för bakrutan.

Borde inte vara så svårt att ta en högupplöst skärmdump med SnapzPro eller Grab.

*laddar transparent vinyl i CAMMJet´en*

Någon som har screenshot med vit bakgrund?

1
Bevaka tråden