Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En liten varning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte ett 256 mb stort ramminne till våran pc men kom hem och monterade det och fick bara 192 mb hade 64 mb från början. Ringde återförsäljaren som sa att vårat moderkort var gammalt och bara klarade 128 mb i varje fack det behövde uppdateras så kunde de gå sa dom. Ringde då Fujutsi dom sa att det inte skulle behövas någon uppdatering är ju vissa risker med det.
Gick till återförsäljaren och dom stoppade i minnet i sin provdator visade 256 mb men jag stod på mig och fick till slut byta minne och vips fick vi 320 mb. Undrar om någon mer okunnig hade varit lika påstridig :-/

Bra gjort!

Hej !

var med om nåt liknande med en skillnad, det var pc butiken som hade fel

Köpte 512 till min G4 i en vanlig pc butik för en tusing. Kom hem och den visade bara 128 , det stod tydligt märkt på minnet 512.

Gick tillbaks, sa inte att jag hade Mac, för då hade de väl börjat tjafsa om det. Han sa direkt modekortet..men jag stod på mig tills han testade i en av sina PC där i affären - och tro det eller ej, men det var faktiskt en 128 - hah - tji fick PC butiken..!

/ d

Det är så att vissa moderkort inte stödjer nyare minneschip (32x8or) vilka numera är mycket vanliga. De används i stort sett alltid på "stora" SO-Dimmar då det då behövs färre antal chip för att få många MB.

De äldre moderkorten stödjer bara 16x8 chip (eller tidigare).

1
Bevaka tråden