Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Men för h******** och (otryckbart) om ändå (censurerat) när (okultiverat)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-01-02 20:26

AAAAAAAAAhhhhrgh!

Har hållit på precis hela dagen med att labba med RAIDen i Xserve. Efter otaliga problem av de mest obskyra slag (som inte ens har med själva servern att göra) så toppas nu det hela med att helt plötsligt efter omstart vägrar servern att erkänna USB-musens existens! Jag har bytt port, jag har bytt mus, jag har flyttat & meckat med tangentbordet (som fungerar utmärkt, tackar som frågar). Dessutom verkar det som servern inte går upp på nätet längre (den svarar i alla fall inte på anrop). Startar jag från X Server CDn så fungerar det självklart.

Min frustration är just nu ooooäääääääännnnndllllliiiiig! VRÅÅÅÅÅL!

[ 02 Januari 2003, 20:28: Meddelandet ändrat av: Khedron ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-04 23:35

*kram*

skulle gärna berätta om alla mina duster med os x, x-serven, raid och allt vad som finns i.. Men det finns inte tecken nog att täcka upp allt..

Nåja, tips är iaf repair disk priviliges. Det kan hjälpa..

Lycka till.

/glemme

• Medlem
  • Österåker
  • 2003-01-05 19:44

Mja, i det här fallet är det helt klart det installerade systemet som vägrar befatta sig med musen. Bootar jag på Installations CD fungerar den utmärkt. Jag sprang till och med och köpte ett Apple-tangentbord och en Apple-mus för att testa, med lika nedslående resultat. Jag slits mellan min nyfikenhet över vad som kan ha fått systemet att vägra parat med musen och viljan att få upp burken på fötter (dvs total ominstallation). Jag har egentligen inte tid med att ringa och bråka med Apple men att årt andra sidan helt plötsligt en dag behöva starta om den när den är i skarp drift, upptäcka att den inte går att nå över nätet, få besökstid i drifthallen och komma tid bara för att upptäcka att det är hardcore singleuser mode som gäller (eftersom jag inte kan hoppa runt i guit) - näää, inte sååå lockande.

Just nu så ångrar jag nästan att jag inte köpte en billig Dell-server och drog in linux på den. Det har som det är nu varit mindre jobb - ironiskt nog.

[ 05 Januari 2003, 19:45: Meddelandet ändrat av: Khedron ]

• Medlem
  • Österåker
  • 2003-01-11 18:50

Märkligt. Efter att ha startt upp Xservern på installations-CDn för att installera X Server på mina bärbara via Firewire så fungerar musen igen. Förvisso lät jag servern starta om efter installation och initera Server Assistant men jag körde aldrig igenom assistenten utan dräpte servern med av/på-knappen. Därefter fungerar det. Man får väl le och vara glad då....

1
Bevaka tråden