Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MUF kör på Mac

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På Mufs hemsida finns en stilig Ibook att finna:
MUFbooken

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-15 21:30

Dessutom är dom så trevliga att dom valt att ha två olika länkar till filmen "Din trygghet", en för pc och en för mac! Eller vänta nu... kan man inte göra en film som funkar med både pc och mac? Det klarar ju alla andra.

Edit: där blev jag trogen medlem...

[ 15. februari 2003, 21:33: Meddelandet ändrat av: iMats ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-15 21:53
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: iMats:
Dessutom är dom så trevliga att dom valt att ha två olika länkar till filmen "Din trygghet", en för pc och en för mac! Eller vänta nu... kan man inte göra en film som funkar med både pc och mac? Det klarar ju alla andra.

Vet ej hur det är i detta fall, men vill man ha optimal kvalité på filmer, gör man olika versioner med olika gammavärden för Windows respektive Mac då detta skiljer mellan plattformarna.

• Oregistrerad
  • 2003-02-15 22:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Aron Lindberg:
På Mufs hemsida finns en stilig Ibook att finna:
MUFbooken

Jäklar...nu måste jag byta dator. Jag känner hur pixlarna på skärmen långsamt privatiseras.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-15 22:35

Nä nu... Jag fick ordentligt på skallen när jag postade ett oskyldigt litet skämt som egentligen var helt opolitiskt, men så kommer det här!

Fint att de har Mac på sidan, men AAARGH vilken dålig film. Pinsamt dålig. Vilken politisk åskådning det än är.. den kan knappast övertyga någon alls....

Ciryon

Varför är detta förvånande? Rika väljer väl oftast det som kostar mest pengar.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:

Hehe, tror du ja. Men när du väl kommit innaför CK´s dörrar så får du leta väldigt långt för att hitta en Mac i det huset.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2003-02-15 23:55

Eftersom det blev ett j-a liv över att V hade en iCal-icon på sin hemsida undrar jag varför det inte förfasas över att MUF har en iBook på sin!?

Vem ringer Apple?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Micke F:
Eftersom det blev ett j-a liv över att V hade en iCal-icon på sin hemsida undrar jag varför det inte förfasas över att MUF har en iBook på sin!?

Vem ringer Apple?

Frågan är om inte det där är en "press-bild". Det ser nästan så ut faktiskt.

Att de inte vill att någon ska ha en iCal-logga kan jag nästan förstå, lite svårt att göra press-bilder på

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:

Ja, alla rika är ju med i MUF och i MUF är alla rika, eller man kanske blir rik om man går med...

Vi kan ju iallafall notera i Sverige så finns Mac hos både V och M.

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-16 01:33

Och LUF och Folkpartiet, men det visas inte på hemsidan

mvh
/Peter - folkpartist

• Oregistrerad
  • 2003-02-16 14:35
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: marcus:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: iMats:

Vet ej hur det är i detta fall, men vill man ha optimal kvalité på filmer, gör man olika versioner med olika gammavärden för Windows respektive Mac då detta skiljer mellan plattformarna.

Med tanke på att det är samma länk/film/.zip-fil som det länkas till så blir det hela än mer obegripligt. Antar att de värnar om valfriheten eller nåt.

• Medlem
  • 2003-02-16 15:47

Nope dom är olika länkade
http://www.muf.se/dokument/DinTrygghet_Win.zip
http://www.muf.se/dokument/DinTrygghet_Mac.zip

Men maken till värdelös film har jag sällan skådat... Det var ju nästan kalkonpoäng på den...

/nixon- väst på stan s-vall

PC-nissar är dom ändå.
För varför är Mac-filen i zip-format annars?

• Oregistrerad
  • 2003-02-16 16:41
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: nixon:
Nope dom är olika länkade
http://www.muf.se/dokument/DinTrygghet_Win.zip
http://www.muf.se/dokument/DinTrygghet_Mac.zip

Men maken till värdelös film har jag sällan skådat... Det var ju nästan kalkonpoäng på den...

/nixon- väst på stan s-vall

Du har rätt, kollade lite dåligt...

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-02-17 17:43

Ojojoj...

Hade jag inte redan varit vänster hade jag nog blivit det i ren förskräckelse efter att ha sett den där filmen.

1
Bevaka tråden