Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacAquarium - en klassiker

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IDG.se skriver idag om MacAquarium som ju funnit med längre än många macanvändare här på 99mac (sen 1992). Skälet till att det kommit på tal igen är en artikel i Wired om de fantasifulla tranformationerna av macar till akvarium. Men för er som av nån outgrundlig anledning missat det så kan det se ut såhär:

Tyvärr verkar sajten vara nystartad och inte alls innehålla så mycket som den en gång i tiden gjorde (ni vet, den omtalade gamla goda tiden .

• Oregistrerad
  • 2002-11-12 07:59

Den senaste uppgraderingen kännetecknas av högre kapacitet, iMac har mer än dubbelt så mycket diväteoxidkapacitet som Classic och därmed dubbelt så många eller dubbelt så stora pisces. Low-end modellen kommer med 3 platy- och 2 guppy-anslutningar och ett luftdrivet bottenfilter med 100-bubblors systembuss. High-end modellen har 4 kardinaltetra- och 3 fjärilsciklids- anslutningar, ljudlös högkapacitets cirkulations-pump från Eheim och en system-buss på 150 liter/timme. Den senare är ett verkligt klipp för alla Macvarium-fans!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-12 08:04

LOL. Och den har naturligtvis ordentligt med bubbelminne och är duktig på flyttalsberäkningar. Vid fotoredogering i Photoshop hjälper neon-, cyan- och magentatetra till att ge exakt färgkalibering.

Idag hade finans Vision en artikel om Macvarium.
http://www.finansvision.com/artikel.asp?kID=21&aID=89004

"Det finns andra faror med Macvarium. Ett är de riktiga Mac-fundamentalisterna, som hatar att någon hädar Mac-datorn. Carl Blake konstaterar att han får minst ett hotfullt brev i veckan från galningarna."

[ 12 November 2002, 08:44: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pontus Sörlin:
För mer mac-akvarier: http://www.theapplecollection.com/Collection/MacAquarium/index.shtml

Ah, där finns ju bilderna jag saknade på den nya sajten! Tackar!

• Oregistrerad
  • 2002-11-12 10:26

Funderar på att bygga en cryotank av en gammal stordator, nån som har ritningar ?

MaCryotank !!!

[ 12 November 2002, 10:30: Meddelandet ändrat av: KRAFTWERK ]

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-11-12 13:44

Synd att jag gav bort min gamla PC (pentium 1); ett torn i beige färg med fiskar i som man inte kan se vore ju nåt!!

Fick mitt Gör-det-själv-kit idag!
Ska såga sönder min SE ikväll. Får hoppas att jag inte spräcker plasten nånstans.

Postar bilder på produkten när den är klar!

Förslag på fiskar förresten?

Citat:

quote: Förslag på fiskar förresten?

Eh, såna där svarta, Black Molly? Neonguppys är snygga med.. kanske litet mer "Maciga"...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:

Citat:

quote: Förslag på fiskar förresten?

Eh, såna där svarta, Black Molly? Neonguppys är snygga med.. kanske litet mer "Maciga"...

I en såpass liten tank kan du ha några snygga labyrintfiskar. Blå Gurami eller Nätgurami(?) kanske?

1
Bevaka tråden