Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macar i Melodifestivalen!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2003-02-15 23:35

Vad jag konstatera så var det kördes ljuset från ett gäng Macar, kunde inte snoka närmare, det stod en vakt och bängde surt på mig...

"Flickorna i Småland" var inte dumma att se på några meters håll heller....

Coolt. Inom teatersvängen blir Macar tyvärr ovanligare och ovanligare för att designa och köra ljus. När min bror, som är ljussättare, var på Riksteatern och jobbade för ett tag sedan fick han leta länge innan han hittade en gammal Mac som han kunde köra MacLux på.

Är det någon som vet om det är vanligare med Macar inom konsertproduktion och liknande? (Och vad man kör för mjukvara då, MacLux verkar ju inte ha uppdaterats på åratal.)

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-02-16 01:52

Nu var jag ju inte framme och fingrade på det, men det såg inte ut att vara något jättemodernt program. Funderar på om det inte var system 7 t.o.m. (när kom 3D-ikonerna på hårddiskarnarna?)

OK. Själva programmet för körning av ljuset har nog inte heller kommit i så nya versioner för Mac så då var nog ljuset satt i MacLux också. Jag antar att själva burkarna inte var så nya heller då. Tråkigt med specialområden där Macarna tappar mark efter att ha varit ledande.

• Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-02-16 04:02

Jag jobbade på melodifestivalen förra året, närmare bestämt när det var i Växjö, tyvärr kunde jag inte se några Mac:ar någonstans.. jädrans statlig tv..

Hej!
Jag var i globen i år och jag kan också intyga att det var mac som de använde. På tal om mac lux så kommer ju den för mac os X snart!

Poängen i svenska finalen kördes på Mac som vanligt. G4 med digitalvideokort.

1
Bevaka tråden