Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får moderatorer ändra i inägg?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hugin skrev så här i en tråd i Apples svara forumet efter att jag hade gjort en ändring i en medlems inlägg.

Citat:

quote:Åhs.

Nyfiken fråga: Är det verkligen helt OK att som moderator gå in och ändra i andras inlägg utan att tala om vad du gjort och varför? Det känns lite konstigt. Nu vet man ju inte vad som är vederbörandes ord, och vad som är dina.

Självklart ska jag längst ner i inlägget skriva en kommentar om vad jag har ändrat. En miss från mig.

Undantaget är i forumen Nyheter där det händer det att jag lägger till bilder och "snyggar till" nyheter som andra Gurus har skrivit.

I gamla Radannonser lade jag till Köpes eller Säljes om annonsören missat det. Kanske jag där skulle lagt en liten notering om det. Det jobbet försvinner nu när vi har två forum för annonser.

Christian

[ 01 Augusti 2002, 11:23: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Om inlägget är ändrat så markeras det automatiskt av systemet med liten text längst ner.

Naturligvis ska moderatorn skriva en liten kommentar till varför inlägget är ändrat. Jag ändrar rubriker då och då när den är direkt missvisande eller innehåller ord som är lite väl hårda...

• Medlem
  • Lund
  • 2002-08-01 11:56

Ja, så länge det framgår vad som är gjort (och varför om nödvändigt) så är jag så nöjd så. Tack å bock.

Jag tycker att det är BRA att den som modererar "Apple svarar" sammanställer likartade frågor som kan komma från flera medlemmar, på det sättet slipper vi upprepningar och jag ger moderatorn full frihet att finslipa frågorna. Det är viktigare att kollektivet på 99mac får bra svar som grundar sig på alla pusselbitar i frågestälningen som man vill ha svar på. I andra forum så hoppas jag att det är totalförbjudet.

Mvh,
Olle Jonsson

Vi ändrar inget i inläggen, men vi ändrdar ibland ämnesraden för att göra det lättare att förstå vad tråden handlar om. Skriver någon "Hjälp!" i ämnes raden så är den inte så talande.

Angående "Apple Svarar" så slår vi ihop eventuella liknande frågor.

Nu tar jag semester i två veckor. Jag har precis skickat era frågor till Apple och svar kommer måndag vecka 36. Då är jag tillbaka och jag hoppas att Oscar har hunit svara.

Njut av solen!

//Christian

1
Bevaka tråden