Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är detta forum redan "passé"...?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-25 12:28

Kan inte låta bli att ställa mig (och andra) frågan...
Men tanken slog mig efter att ha surfat runt ibland diverse forum i världen.
Mångfalden har blivit en grafisk enfald!
Alla forum börjar se likadana ut - måhända med olika färgsättningar, men ändå lika - samma struktur, samma gränssnitt, sammatypsnitt, samma smileys...

Jag tycker det fungerar bra och framgången med dessa forum är fullt begriplig. Men samtidigt , måste jag erkänna, börjar det kännas lite tråkigt också...

Å andra sidan är merparten av våra medlemmar och besökare ganska nya så de har inte hunnit bli så "blazé" som jag, hi-hi!

Vad tycker ni?

P.s. Innehållet i forumet och hur det sköts är ju viktigast - missförstå mig inte!

[ 25 Maj 2002, 12:30: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-25 12:41

Som sagt, det är innehållet som räknas. Men jag tror inte att det finns något enda forum förutom 99mac.com som använder snusbrunt och beige som bakgrundsfärger! Är det inte dags att byta till något snyggare?

Nej, det matchar ju mitt utspillda kaffe.

Som sagt, det är innehållet som räknas. Men jag tror inte att det finns något enda forum förutom 99mac.com som använder snusbrunt och beige som bakgrundsfärger! Är det inte dags att byta till något snyggare?

Vi har diskuterat det här flera gånger tidigare. Ta en titt på http://402m.com/ och säg mig om det är snyggare?

  • Oregistrerad
  • 2002-05-25 16:07

Gillade inte alls den illröda texten, den stack i ögenonen. 99mac:s färger är vilsamma för ögenen, mycket bra. Dessutom är det en del av 99mac:s skäl,s er ingen anledning till att ändra det nu.

Håller med! Inte för skarpa färger. 99mac är tillräckligt snyggt för att vara funktionellt.

Mvh Adam

[ 25 Maj 2002, 16:13: Meddelandet ändrat av: Adam Klintbom ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
[i]

Vi har diskuterat det här flera gånger tidigare. Ta en titt på http://402m.com/ och säg mig om det är snyggare?

Ahhrgg!! Nej det var inte alls bra.
MacNN:s forum tycker jag är riktigt behaglig att vila ögonen på. Gult och blått på vit grund.

MacNN:s forum tycker jag är riktigt behaglig att vila ögonen på. Gult och blått på vit grund.

Fast då är vi en i mängden - vi förlorar en del av vår själ och identitet.

  • Oregistrerad
  • 2002-05-26 00:29

Ändra inget, det är strålande som det är. Funktionaliteten måste gå hand i hand med formen, det gör den idag. Tårtbitarna för ett tag sedan var väldigt snygga.

Tycker det är varmt o personligt här som det ser ut nu....känns lite som att komma hem
Dom andra e ofta ganska kalla o man känner inget direkt alls när man e på dom så tycker lätt ni ska behålla denna som den e.

  • Avstängd
  • 2002-05-26 01:51

färgerna kunde vart lite varmare, www.hej.nu är ett exempel på varma gosiga färger... men som nån ovan nämnde, det är ju innehållet som räknas... okey, jag skulle inte besöka sidanom den va chockrosa med vit text

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Ta en titt på http://402m.com/ och säg mig om det är snyggare?

Jag tycker att 99macs färgsättning är bra. Inte bara för att den är ovanlig och tillför siten en egen och tydlig profil - den är även lugn och skön att läsa texten på.

Och om det nu spelar någon roll kan jag ju säga att jag dessutom är utbildad art director, så jag har diplom på att jag vet vad jag snackar om...

1
Bevaka tråden