Vid ett tidigare avbrott så berättade teknikern för oss att Telia inte tillåter att de underleverantörer de använder sig av för att laga fel får lagra de komponenter de vet ofta går sönder, de skall beställas när de behövs... Det skiter teknikerna förstås i och kan då laga grejer direkt istället för att vänta på leverans av prylar. Bra attityd från Telia eller hur?
En annan kul grej är att eftersom de tekniker Telia skickar ut inte lägre jobbar hos Telia så vet ju inte de killarna var saker och ting sitter. En gång så dök det upp någon tomte som presenterade sig och sade vad han skulle göra. Receptionisten säger att hon vet var allt sitter så om han behöver hjälp att hitta något är det bara att säga till. Efter tre timmar så är han fortfarande kvar och hon frågar varför. Då säger han att han inte hittar var han skall jobba någonstans... Då säger recepetionisten, "den här tiden kan du ju inte ta betalt för, jag sade ju att du skulle säga till". Han svar är "nej, kanske inte det..." Suck...
/Ola