Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förstår inte....

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lukas:
Har funnits två mål i USA med samma innehåll ungeför båda were settled out of court som det brukar heta men eftersom jag har goda kontakter slutade åtminstone det ena med att Quark gav dem en ny dongle så länge de knep käft.

Mär väl att om Quark säljer saker i Sverige så är det Svensk lag som gäller.

  • Medlem
  • 2002-07-01 11:37

Så sant så men faktum kvarstår att det aldrig prövats i svensk rätt och så vitt jag kan utläsa skulle det i refererat fall inte finns fog ens för att ta upp det i svensk rätt. Notisen om målen i USA är mer för att sätta saker och ting i perspektiv än för att rekommendera någon form av handling.

Hela den här dikussionen säger allt om Quark tycker jag. Min erfarenhet av dom är att dom har usel kundservice och ett program (XPress) som är kraftigt överskattat på den grafiska marknaden.

Att Quark är så populärt beror, enligt mig, på att dom flesta lärde sig att älska Quark och att hata Page Maker på den tiden som Adobe inte hade en riktigt värdig motståndare till Quark.

Idag är det dock lite annorlunda tycker jag. InDesign 2 rockar ju skiten ur Quark 4 och det ska till VÄLDIGT bra funktioner i femman för att jag ska överväga att ens installera det på min maskin.

Det lustiga är att i just den här frågan så verkar dom flesta vara väldigt konservativa och vägrar inse att det finns en värld utanför Quark. Men det är mest synd om dom själva tycker jag...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-01 12:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Det lustiga är att i just den här frågan så verkar dom flesta vara väldigt konservativa och vägrar inse att det finns en värld utanför Quark. Men det är mest synd om dom själva tycker jag...

Det saknas vettiga redaktionella system som funkar för Indesign. Där har du en anledning till att Quark Xpress fortfarande är så starka på tidningssidan. Sen kräver Indesign uppdatering längre ut i flödet. Repro och Rippar för att nämna två. Utskjutningssystemen måste även anpassas!

För alla som sitter på reklambyråer etc finns det ingen anledning att inte välja Indesign.

Jag hade gärna bytt. Verkligheten är dessvärre en annan. Version 5 har inga nyheter värda namnet. Det är en buggfix med nya buggar.

Bevaka tråden