Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyttning av trådar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2002-10-28 15:14

Finns det inte något bättre sätt än detta att lösa sån här saker?

T.ex. att länka till den nya tråden innan man låser den gamla. Eller ännu bättre, ta bort den gamla! Finns det något intresse av att ha den kvar? I detta fall börjar man läsa tråden, för sedan märka att det är stängd och att man måste börja leta efter den olåsa kopian.

Alltså, vore det inte bättre om tråden faktiskt flyttaddes, och inte kopierades?

Tar man bort tråden direkt så är det inte säkert att den som har skapat tråden hittar den på det nya stället.

Länk till den nya tråden finns längst upp, men jag håller med om att det är lite svårt att förstå eftersom man kan tro att tråden är låst och inte flyttad.

Anledningen att jag inte länkar till den ny tråden längst ner är att den nya tråden skapas efter jag har valt att flytta den. Då måste jag öppna den gamla tråden, lägga till länken och sedan låsa den igen. Lite mycket arbete.

Ser att det står på engelska "This topic has been moved to Tillbehör.". Ber Martin eller Jon att översätta det här.

Framtida version av UBB, eller om vi väljer något annat forum, bjuder säkert på bättre hantering av flyttning av trådar.

[ 28 Oktober 2002, 15:24: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Ändrat, nu står det "Diskussionen har flyttats till %%FORUM%%."

• Medlem
  • Lund
  • 2002-10-31 09:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Länk till den nya tråden finns längst upp, men jag håller med om att det är lite svårt att förstå eftersom man kan tro att tråden är låst och inte flyttad.

Aha. Den har jag inte observerad tidigare. Den var ju inte jätte tydlig om man säger så, men nu vet jag att den finns. Tack.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Aha. Den har jag inte observerad tidigare. Den var ju inte jätte tydlig om man säger så, men nu vet jag att den finns. Tack.

Nej, den är inte tydlig. Jag tror att framtida version kommer att vara tydligare vad det gäller skillnaden på stängda respektive flyttade trådar.

[ 31 Oktober 2002, 10:01: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

1
Bevaka tråden