Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hoppa till sista inlägg, inte listigt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-01-23 19:33

Det här nya med att det hoppas direkt till senaste inlägget är lite jobbgt. Har man inte läst tråden innan så blir det bara träligt att försöka hitta tillbaka. Skulle inte funktionen vara sådan att den höll reda på det sista inlägget som fanns lär man läste trtåden senast och sedan hoppa dit?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-23 19:47

Håller med,inte så lyckat med hopp till sista.

• Oregistrerad
  • 2003-01-23 19:52

Håller med, känns jobbigt att scrolla upp varje gång man ska läsa något.
Klart att det är bra för sådana som har 99mac sdian uppe 24 timmar per dygn.
Skulle vara skönt att få välja bort funktionen.

• Medlem
  • 2003-01-23 20:41

håller med. helt värdelöst funktion.
även om man nu har hållt lite koll på diskussionen så brukar i.a.f. jag skumme igenom tråden lite innan jag tar mig till botten.
en gång av tio kanske jag vill ta mig ner till sista inlägget. man måste ju ändå scrolla upp om det inte är just det sista inlägget man vill åt.

Alldeles underbar funktion

Hellre det än att behöva leta efter de senaste inläggen.

Man kanske kunde ställa in hur man vill ha det?

Jag trodde det var en bugg i Safari... nu vet jag bättre och passar även på att ge medhåll i kritiken. Gillar inte detta alls.

Det var bättre innan omdaningen.

"det var bättre förr"

Skrev detta i en annan tråd, men tar det här också. Beroende på hur ni klickar er fram till en tråd, hamnar man på olika "ställen" i tråden.
Detta har jag kommit fram till:

UNDER DAGENS AKTIVA DISK:

Klickar man man på den blå pilen skall man komma till första nya inlägget i tråden, sedan tidigare "session" (efter att t.ex. ha stängt ner browsern eller uppdaterat "nya inlägg visning").
Klickar man på trådens titel skall man komma till senaste/sista inlägget i tråden.

Verkar dock som att "hoppa till nya inlägg" (blå pil) inte funkar i Safari. Har testat i Navigator och IE också för där funkar det.

UNDER FORUM-INDEXSIDAN, Senaste inlägg:

Klickar man man på trådens titel kommer man till just senaste inlägget i tråden.

UNDER RESP. FORUM:

Klickar man man på trådens titel kommer man till första inlägget i tråden.

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-24 05:54

hmm, hajjar inte vitsen med att komma till sista inlägget. Räcker det inte med 2 alternativ?

1. Första inlägget i tråden.
2. Första inlägget som kommit efter det att man senast läste tråden. (om det inte har kommit ngt nytt inlägg borde man väl hamna i slutet av tråden)

Alternativ 2 bör vara Default på titeln, men 1 på liten sidoknapp när man vill läsa om tråden.

[ 24. Januari 2003, 05:59: Meddelandet ändrat av: mattan ]

Håller med mattan.. Har jag inte läst en tråd innan vill jag till början, har ja hängt med i den vill jag till dom nya inläggen.. Att bara komma sist, läst eller oläst är helt ointressant..

Det är en bugg och jag ska försöka fixa det. Tanken är nämligen att:

- Forumet skall hoppa till det första olästa inlägget. Nu hoppar den till det sista inlägget, det är fel.

- Om hela diskussionen är oläst ska den alltså visa det första inlägget.

Problemet är noterat och vid nästa uppdatering kommer jag försöka fixa det.

1
Bevaka tråden