Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Imacen låter sig inte göras som en stoppsignal för något som nyligen har skrivits på forumet...Lite för otydlig,inte tillräcklig kontrast mellan färgerna...Där var glödlampan oslagbar...Mondos förslag är ganska bra men haltar lite pga brist på riktigt bra kontrast mellan tänd och släkt.
Jag gillar förslaget och jag förstår att mina Macar var på tok för stora. Problemet med att använda iMac G4 som symbol är att symbolen riskerar att bli föråldrad så snart Apple släpper en ny modell om ett år eller så, exempelvis en ny Cube. Vi får tänka vidare...
[ 06 September 2002, 12:14: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
Vad jag vill säga är ju att blått som färg för att signalera att något har hänt sedan sist är lite märkligt...Det finns ju en anledning till att varningslampor är röda och andra inte fullt så viktiga varningar har andra färger såsom gult,orange och liknande.
Att inte polis och brandkår har rött blinkande ljus istället för blått har att göra med att blått har ett bättre kontrast förhållande till svart"natt,mörker,dimma" än vad rött har.
Vad sägs om grön plupp för nya trådar (grönt = liv, grönska, tillväxt, nytt gräs, gröna skott osv) och grått (gammalt, trist, dött) eller blått (kallt) för äldre trådar? Plupparna är små och diskreta och passar ihop med olika bakgrunds- och textfärger.
[ 06 September 2002, 12:35: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]