Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En kille på Slashdot vill ha tips om bärbar dator...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-17 22:20

...och kolla hur många svar han fick!

En annan sak: det verkar som om de bärbara Macarna har invaderat Slashdot!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:

Jesus jävlar!

• Oregistrerad
  • 2003-02-17 22:58

Slashdot har nog det mest virriga svårläsliga forum jag sett! Orkade inte bara läsa igenom, men jag såg många "-book" och "apple" ochdet är väl bra, eller? Tack för att inte 99mac har slashdot som forum-förebild. Usch!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jen$:
Slashdot har nog det mest virriga svårläsliga forum jag sett! Orkade inte bara läsa igenom, men jag såg många "-book" och "apple" ochdet är väl bra, eller? Tack för att inte 99mac har slashdot som forum-förebild. Usch!

Slashdot är ett otroligt smart, genomtänkt och bra forum skräddarsytt efter den otroliga massa som besöker och skriver kommentarer varje dag.

Eftersom det är så mycket att läsa gäller det att hitta den bästa informationen. Kollektivt modererar användarna upp bra inlägg och moddar ner dåliga. Det är ytterst sällan man själv får moderera, men det påverkas om hur mycket vettiga inlägg man själv skrivit tidigare. Men det finns ingen som helst censur. Ingenting tas bort.

Ciryon

Betyder det att vi "vanliga" Mac OS X användare blir mer nerd-like?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jen$:

Om du vill ha samma layout som 99mac så väljer du bara Flat, från menyn ovanför kommentarerna.

Du kan också ställa in vilken mod som de olika inläggen ska ha vilket är helt ovärderligt i trådar med många inlägg.

Ta exempelvis en tråd med rubriken Flirting with OS X. Den har 1147 kommentarer, väljer man att bara visa de med högst betyg blir det 24 stycken smarta eller roliga inlägg kvar. Så här ungefär.

Håller helt med Ciryon, /. funkar mycket bra.

• Oregistrerad
  • 2003-02-18 07:02

Organiserat kaos kanske... för mig är det virrigt iallafall, ingen sida jag slöläser. Kanske är jag virrig

Citat:

Det är en ganska trevlig utveckling tycker jag. Jag vet faktiskt en hel del unixmänniskor som har gått från att bara rynka på näsan åt allt med ett äpple på till att nästan rusa till närmaste Apple-ÅF för att skaffa en iBook eller PowerBook. Häromveckan beställde en kompis till mig som förut var hundraprocentigt Sun-frälst en iBook 800 åt sig själv, och han är som ett barn som väntar på julafton just nu!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-18 11:53

Det verkar som om många Unix- och Linux-proffs som är intresserade av vad Apple håller på med - och av Mac OS X. Den enda invändning jag har hört är att Macen inte bygger på en öppen standard utan är en sluten hårdvaruplattform (men det är Sun och IBM också å andra sidan). Det ligger dock Apple i fatet helt klart.

[ 18. februari 2003, 11:54: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

Det verkar som om många Unix- och Linux-proffs som är intresserade av vad Apple håller på med - och av Mac OS X. Den enda invändning jag har hört är att Macen inte bygger på en öppen standard utan är en sluten hårdvaruplattform (men det är Sun och IBM också å andra sidan). Det ligger dock Apple i fatet helt klart.

Jo, åtminstone när det gäller GNU-folket. Men det finns ändå många unixmänniskor som inte bryr sig särskilt hårt om vilka licensavtal som gäller, utan har en mer pragmatisk hållning. Många av dem ser Linux mer som ett nödvändigt ont eftersom Sun- och IBM-burkar är för dyra, och de brukar sällan dra sig för att spy galla över olika saker i Linux som de tycker är såååå mycket bättre i Solaris eller AIX. Nog för att den kategorin människor har ännu fler teknikaliteter att hänga upp sig på i OS X, men det brukar inte hindra dem från att ha hårdvaran som svepskäl för att köpa en bärbar Mac...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-18 12:54

En tredjedel av de maskiner Apple säljer är bärbara. Det tror jag bara är början. Om två år kommer antagligen hälften av Macarna att vara Powerböcker eller iBöcker.

1
Bevaka tråden