Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länkar öppnas i egna fönster

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det tycker jag är såååååå störande. Varför ska det öppnas nya fönster hela tiden? Extra jobbigt är det när det är länkat till en annan tråd där "diskussionen fortsätter".

Snälla, låt användare själva bestämma (genom att hålla nere en tangent) hur fönster ska öppnas!

Ciryon

• Medlem
  • 2003-03-02 10:36

jag är av rakt motsatt uppfattning. jag älskar nya fönster. På fullaste allvar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-02 10:38
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
jag är av rakt motsatt uppfattning. jag älskar nya fönster. På fullaste allvar!

Dito. Enda jobbiga är när, som sagt, det länkas till en annan tråd. Men det är så sällan.
Valfrihet är alltid bäst, dock.

Jag förespråkar också att länkar öppnas i nya fönster. Men jag undrar varför man har gjort så att dom reklam-banners som finns överst på sidan inte öppnas i ett eget fönster.

Länkar som leder bort från 99mac borde väl definitivt öpnnas i egna fönster?

Jag skulle verkligen gilla om även länkar från sidan "Dagens aktiva diskussioner" öppnades i nya fönster.

/Ola

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Taz_1999:
Jag skulle verkligen gilla om även länkar från sidan "Dagens aktiva diskussioner" öppnades i nya fönster.

Nej tack. Det vill jag helst inte, jag vill styra själv över sådant. Om man vill ha det i nytt fönster går det bra att kommando-klicka på länken.

• Medlem
  • 2003-03-02 15:28

jag kan inget om webpublicering så jag kanske kommer med ett knasigt förslag:
Tänk om man skulle kunna knappa in nån sorts inställningar i sin profil som styrde detta. Man kanske tom skulle kunna välja vid vilka tillfällen/fora det skulle bli nya fönster.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Baron:
jag kan inget om webpublicering så jag kanske kommer med ett knasigt förslag:
Tänk om man skulle kunna knappa in nån sorts inställningar i sin profil som styrde detta. Man kanske tom skulle kunna välja vid vilka tillfällen/fora det skulle bli nya fönster.

Det borde inte vara några som helst problem. Damn vad folk gillar fönster här! Kör Windows istället vetja!

Ciryon

1
Bevaka tråden