Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn blev svart - vad hände?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-18 17:01

Jag skulle skriva in mitt lösen till mitt .mac-konto då hela datorn helt plötsligt blev svart. det knäppte till och det gick inte att starta om eller trycka på startknappen, allt blev bara svart och tyst. Nu när jag har dragit ur kontakten och stoppat tillbaka den så fungerar det, men kan någon tala om för mig vad som hände och hur jag kan förebygga så det inte händer igen?

Ändring: Förtydligande av rubrik /c

[ 19. februari 2003, 08:09: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-02-19 10:16

Låter som en såkallad tvärhängning, oftast någonting i strömdelen som får frispel och låser sig. Vad det beror på är svårt att säga, ,strömspik i elnätet, fel på hårdvaran, tillfälligt fel i programmet som styr strömdelen..
Har det bara hänt en gång är det ingen större fara, om det upprepas är det värre.
Se till att datorn sitter i en jordad kontakt.

  • Oregistrerad
  • 2003-02-19 16:16

det gör den, men datorn hade fortfarande ström eftersom on-knappen fortfarande lyste, men så länge det inte händer igen, så kommer jag nog att avakta..

Min iMac är död.
Min nya "3 veckor" iMac stog o tickade i går o kom aldrig i gång,provat allt till slut så hittade den inte ens HD´n, den hittar start CD´n men ej hårddisken, i skivkontroll syns den o det står i rött att (Nycklarna fungerar inte) rep. går men det står fortfarande i rött (Nycklarna fungerar inte). Men rep. är gjort. Försöker man sen starta den så blinkar bara mappen med finder & ? den tickar inte ens helt tyst förutom fläkten. Vad har hänt !!!!!!!!!!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: applemagic:
Min iMac är död.
Min nya "3 veckor" iMac stog o tickade i går o kom aldrig i gång,provat allt till slut så hittade den inte ens HD´n, den hittar start CD´n men ej hårddisken, i skivkontroll syns den o det står i rött att (Nycklarna fungerar inte) rep. går men det står fortfarande i rött (Nycklarna fungerar inte). Men rep. är gjort. Försöker man sen starta den så blinkar bara mappen med finder & ? den tickar inte ens helt tyst förutom fläkten. Vad har hänt !!!!!!!!!!

iMac G4 glob combo 700 mhz mac OSX 10.2.3

1
Bevaka tråden