Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99Mac T-shirt

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar väll 99mac bli så stort att det kanske skulle vara en rolig idé med en tävlig om att skapa en fräck t-shirt, förslagsvis med svart botten så att den passar till många andra plagg. Jag skulle gärna ha en sådan på mig. Kanske Apple skulle kunna tänka sig att sponsra lite för att hålla ned priset. Släpps med fördel när vi passerar 1000 medlemar •

• Olle

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-05 22:31

Låter trevligt. Gärna i tjejmodell också, och i bra kvalité. Bomull med inslag av lycra blir bra. Tack

  • Oregistrerad
  • 2001-11-05 23:04

En t-tröja med 99mac.com text. Jag undrar bara varför. Om det är så att ni vill försöka göra reklam för siten kan jag förstå men inte annars. Varför vill man ta på sig en sådan t-tröja finns det inte tillräckligt med fula text tröjor?

Om det är så att ni är stolta över denna community och vill tala om det för alla, bär i stället stoltheten inom er och sprid den på annat sätt.

Själv använder jag bara t-tröjor när jag tränar samt som undertröja om det är kallt och i sådana fall en diskret.

Skulle jag vilja ha en 99mac skjorta i stället???

Knappast!

Bruna Y-front kalsonger med 99mac logga då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-05 23:40

Jag har lite kontakter i tröjtryckarsvängen. Kanske kan jag fixa ett vettigt pris.

Skjortor med tryck är väl sånt man blirpåtvingad om man ska ställa ut på mässa.

Musmattor är ju annars nått man kan få för mycket av...

Det är inte så fasligt dyrt att trycka tröjor, se bara till att folk betalar i förväg annars blir det ett helvete att administrera.

Alla använder ju inte skjortor i jobbet eller till vardags. Vissa av oss kan faktiskt tänka oss att ha en snygg t-shirt som står för något bra på oss.

Jag röstar på T-shirts jag, det ska vara lite nördigt att vara macare

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-14 13:22

Det bästa enligt min åsikt är att ha en tröja som inte göra att folk tänker direkt på 99mac eller mac alls, men som ändå gör att alla som varit inne här och läst trådarna vet vad det är och kan le och nicka

  • Oregistrerad
  • 2001-11-14 18:24

Varför inte en tröja med hexley? Sen på armen kan det står 99mac
Hmm István vad är bra pris, inte för jag ska ha något tryck just nu men hade varit bra att veta om man får några planer i framtiden? Tror inte våra kläder kommer ersättas av 1or och 0or på ett bra tag så kläder ligger alltid med tiden.

Jag tror helt klart på snygga t-shirts eller v-ringade t-shirts. Svart är väl rätt färg.

Däremot tror jag inte att det blir någon storsäljare så jag tror man får hålla ned upplagan till 100 ex per tryckning.

Någon som har prisuppgifter? OBS! Det måste vara riktigt bra kvalitet, t ex Beefy-T eller ännu bättre.

Jag vet en i Göteborg - Aveny Printwear - som jag brukar använda. Det brukar kosta med 2 färger + tröja från 20-150 kr per tröja beroende på upplaga och tröjkvalitet. Annars brukar allt sånt här behöva offereras. Sök i Gula sidorna på "Textiltryck".

Om tryckaren inte vill ha en eps-fil (mac) som orginal brukar det räcka med en färgseparerad laserutskrift (från lämpligtvis Quark). Tröjtryck är som regel inte bättre än 50 lpi. Screenen brukar också vara begränsad till 35x35 cm. Vill man ha tryck både på armen, fram och bak, kan det bli billigare att göra orginalet på ett sätt så att man får med allt på en screenram

[ 14-01-2002: Meddelandet ändrat av: mackan ]

100st med ett litet tryck på bröstet och ett litet på ärmen i en färg?
Ja, tryckkostnaden lär väl hamna runt 50:-/tröja. Sen är ju tröjpriset från 15:- och uppåt...

Fram precis under kragen: "macguru?"
På höger ärm: "99mac.com"

Edit: Jag kan vara helt ute och cykla vad gäller tryckpris. Kan kolla tryckarens prislista på jobbet imorgon.

[ 14-01-2002: Meddelandet ändrat av: dsm ]

Själv föredrar jag tryck bara på ärmen. Det är de t-tröjorna som går bra under en skjorta.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Kanske Apple skulle kunna tänka sig att sponsra lite för att hålla ned priset. •

• Olle

Hade gärna sett att ett bitet äpple hade varit med. Att få Apple att sponsra vore ju onekligen ett sätt som är bättre än att bara fråga dem om lov. De är lite kinkiga om var deras äpple placeras och man kan ju inte ha med det utan att fråga om lov.

Jag tror att amerikanska Apple har ett gott öga till ett flertal usergroups så varför inte något från svenska Apple nu när vi är över tusen personer - det är ju inte fy skam att vi är så många. - Olle

Jag såg att detta inlägget är ganska gammalt, så därför frågar jag; hur gick det med tröjorna?
Någon som har kollat upp priser år Martin?
Jag röstar helt klart på att hexley ska vara med på tröjan (det gick inte att räkna ut va....):)

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-05-22 18:45

Svart vore väl en ganska tråkig färg.
jag vill ha en med samma färg som bakgrunden här och 99mac-loggan på bröstet.
Sen nån vitsig slogan nånstans.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
Svart vore väl en ganska tråkig färg.
jag vill ha en med samma färg som bakgrunden här och 99mac-loggan på bröstet.
Sen nån vitsig slogan nånstans.

Man kan ju göra om Microsofts slogan lite....
99mac:s kan ju vara "Where did you want to go yesterday when windows crached?":)

  • Medlem
  • London
  • 2003-05-23 09:39

T-shirt vill jag ha och det ska synas att jag är mac-fantast. Gärna med antydan till att det är Unix i botten. Hexley får gärna vara med.
Dessutom håller jag med Eva, gärna lite slimmad så mina feta muskler syns igenom...

1
Bevaka tråden