Ska vi spekulera lite?
Jag tror inte att den timslånga förändringen kommer sig av att Apple vill visa upp nya produkter. Nej istället tror jag detta kommer att hända:
Steve Jobs kommer att bjuda upp någon från Macromedia som visar nya Dreamweaver Ultradev för OS X. I den nya versionen kommer man att enkelt kunna skapa databasdrivna webbsidor med php och MySQL i ett grafiskt gränssnitt. Med Mac OS X och Ultradev ska man kunna skapa jäkligt avancerade sidor utan att kunna en rad php-programmering.
Det låter väl inte så avlägset? Macromedia har ju varit ovanligt tysta om nyheterna i deras OS X-versioner och här har de chansen att verkligen klämma till Adobe. Naturligtvis passar de på att uppdatera Flash och Fireworks så att man kan skapa snygg grafik till sina avancerae webbapplikationer.
Sedan kommer Jobs att bjuda upp någon ur teamet som gjorde Sagan om ringen för att visa hur de gjorde vissa av effekterna på macar (ja jag vet att det mesta gjordes på Linux, men en hel del gjordes tydligen på mac). På så vis har han visat att Macar kan användas till och förenkla riktigt krävande och avancerade kreativa arbeten.
Vad tror ni?