Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag blev mest nyfiken på konstruktionen av skärmen och dess "fot" som gör att den kommer lite högre upp.
Själv har jag en Cinema Display men tycker att den är lite låg. Antingen finns det hemliga inställningar om höjden ELLER så får jag skaffa ett högre skrivbord
Visst var det Mac-tangentbord, men var verkligen skärmarna Apple? Jag kommer ihåg att de var G3blåa i stuket men såg inte ut som en Apple eller....???
Och det var väl inte Mac OS heller. Har för mig att det var något mittemellan MacOS och Windows som det brukar vara i filmer. Eller vad sägs om Independence Day där man kopplar upp en Powerbook mot ett rymdskepp, snacka kompabilitet
Om det är som du skriver. Då var baksidan av datorn en sak. För när man ser "Bridget Jones" skriva på skärmen är det en stor Apple-logo i mitten. Och där ser det verkligen ut som en Display.
Kolla in det lilla programet Mactracker. Där finns info om all hårdvara som Apple gett ut. Inga bilder dock, förutom små symboler. Perfekt program om man ska köpa en begangnad dator eller nåt och behöver veta alla tekniska spec. Författaren Ian Page svarar också ofta snabbt på mail med frågor och synpunkter eller fel i faktan. http://members.shaw.ca/mactracker/
Jag hade faktiskt en sån där platt, blå, semi-genomskinlig skärm tidigare. En mycket bra finess var att den hade en videoingång; jag kopplade min video till den och använde därigenom skärmen som TV: praktiskt!
Det var väl den första Studio Display-modellen om jag inte minns fel. Efter den kom väl b/w som matchade Power Mac G3? Den hade också video in.