Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet Explorer 5.2

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2002-06-18 14:17

Åsikterna går tydligen isär om textutjämningen (som är fruktansvärd enligt mig). Men oavsett vad man tycker om den, är det någon som kan förklara varför texten tar mindre plats när jag slår på textutjämning i IE 5.2?

När jag gick in på 99mac för försa gången i 5.2 så märkte jag att texten var alldeles suddig. Eftersom jag är nykter så förstod jag var problemet var och slog av textutjämningen. Det som hände då var att all text på första sidan plöstligt tog mer plats. De 3 raderna med inloggade användare blev 4 rader. Är inte det lite skumt?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Åsikterna går tydligen isär om textutjämningen (som är fruktansvärd enligt mig). Men oavsett vad man tycker om den, är det någon som kan förklara varför texten tar mindre plats när jag slår på textutjämning i IE 5.2?

När jag gick in på 99mac för försa gången i 5.2 så märkte jag att texten var alldeles suddig. Eftersom jag är nykter så förstod jag var problemet var och slog av textutjämningen. Det som hände då var att all text på första sidan plöstligt tog mer plats. De 3 raderna med inloggade användare blev 4 rader. Är inte det lite skumt?

Min gissning är att det beror på att (i detta fall) Verdanas bitmappade typsnitt tar lite större plats än det som genereras utifrån vektorer när kantutjämningen är påslagen.

• Oregistrerad
  • 2002-06-18 19:47

Jag har inte orkat stänga av antialiasingen för att, tjaa, låtar man det vara på ett tag så vänjer man sig och det blir rätt skönt trots allt.

Snabbheten vet jag inget om. Det går snabbare att starta den, det går jag med på, men renderingen är väl samma? Javascript/Dhtml är fortfarande oändligt otroligt värdelöst långsamt. Kolla bara på Microsofts egna www.hotmail.com när man bockar för meddelanden. För mig tar det 2-3 sekunder innan något händer.

IE är fortfarande överlägset den mest stabila och kompatibla browser jag använt på Mac.

Jag har testat IE idag. Men den kunde inte få mig att gå tillbaka till den. Jag har helt och hållet gått över till Mozilla som känns TOKSNABB.
Det går lika fort att surfa med den som med IE på Win.
99mac bara smäller fram jag hinner inte ens tänka "var är sidan?".

Visst IE är bra ibland men Mozilla. Oj oj oj.

• Oregistrerad
  • 2002-06-20 12:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andreas L:
IE är fortfarande överlägset den mest stabila och kompatibla browser jag använt på Mac.

Du har alltså inte provat Mozilla? http://www.mozilla.org/

Jodå, jag har de flesta om inte alla webbläsare för OS X installerade och använder Mozilla ibland också. Det är snabbare men mozilla läsare visare sidor tillräckligt annorlunda för att jag då och då skall störa mig på det, samt att den kraschar ganska ofta för mig. Ja, jag har senaste build:arna och sådär.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2002-06-20 18:59

Har kört IE 5.2 enbart sedan den kom. Startade igång Mozilla´s senaste build just nu och måste bara häpna över hur i mitt tycke så mycket snabbare den är. Dock upplevs IE mer rapp nu. Kommer ifortsättningen bara använda IE när jag skall till banken.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: kuspen:
Har kört IE 5.2 enbart sedan den kom. Startade igång Mozilla´s senaste build just nu och måste bara häpna över hur i mitt tycke så mycket snabbare den är. Dock upplevs IE mer rapp nu. Kommer ifortsättningen bara använda IE när jag skall till banken.

Du har tur som kommer åt din bank med Internet Explorer. Själv tvingas jag använda Netscape 4.79 för att logga in på Skandiabanken - inget nyare fungerar!

Bevaka tråden