Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
På webForum finns en kille som vill att man ska fixa lite träffar till hans statistikprogram. Då det är en PC-dominerad plats så blir det inte så mycket macträffar, men det tänkte jag att vi väl kunde fixa? Jag postade en länk till själva tråden på wf så att de hamnar som referer. Det blir så tydligt annars.. Sen kan ni gå in och kolla på hur det går..
kod:<pre style="font-size:x-small; font-family: monospace;">curl -s --connect-timeout 10 --url http://www.{idg,itkommissionen,riksdagen}.se
-A ´mozilla/5.0 (macintosh; u; ppc mac os x; en-us) applewebkit/60 (like gecko) safari/60´ </pre>
Jag är ju kass på script, men det där curl kommandot gör väl ungefär det ni vill (hämtar en sida med och säger att man kör på OS X med safari), kanske går att stoppa in i ett script? Eller för all del, sätt skiten som ett cronjob
(obs! allt ska vara på en rad, jag la till ett radbryt för att inte sträcka ut sidan alltför mycket)