Vad tror du sannolikheten är att Apple släpper en 3G telefon?
Mina tankar har de senaste dagarna tagit fart kring detta då jag själv börjat kolla på framtida telefoner för min egen del.
För det första så är jag hyfast övertygad om att flip-fones är framtiden. Nästan samtliga telefoner i Japan är av denna typ. Stor färgskärm i överdelen ibland även med kamera (video) och vettigt stora siffertangenter och navigationsknappar i nederdelen.
Med 3G kommer ju dom riktigt stora möjligheterna till det mobila kontoret (på fickan). Då är jag personligen rätt tveksam till om man kan få plats med allt i en vanlig rak telefon.
Hur som helst... vad har detta med Apple att göra?
Jo..
Min tanke är att Apple faktiskt släpper en telefon för just UMTS (3G) pga att det här börjar bli mer en dator än en telefon.
Tillsammans med Apples design och "enkelhet" i sina konstruktioner så kunde en sådan telefon te sig enligt följande;
*Titanskal ala Powerbook
*Flip-modell
*Genomlyst Apple logga i skalet (locket)
*Tunn
*Färgskärm med 65000 färger (TFT-LCD)
*Scrollhjulet från iPod som navigationsdon
*Normal knappsats därtill (över / under scrollhjulet)
*WLAN (finns chip med UMTS/802.11b/BlueTooth i ett numera)
*Mac OS X Mobile som mjukvara / navigation
*Alt kamera inbyggd el som tillbehör.
Jaha vad tror ni om denna idé ? Helt ute o cyklar el kan det kanske vara något sådant som framtiden har att komma med (rimlig framtid dvs inom nått år el två).
Själv var jag rätt skeptiskt till tanken om Apple mobiltelefoner då jag läste om denna för nått år sen (har jag för mig att det var). Men ju mer man tänker på det ju mer spännande blir ideen, iaf för mig...
[ 17 Juni 2002, 09:36: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]