Är det någon som vet om det finns någon omvandlare för SCART-signal till vanlig antennsignal?
Har en DVD-spelare som det bara finns SCART på och en gammal men väl fungerande teve som bara har vanlig antenningång. Förut hade jag en digitalbox från com hem mellan DVD´n och teven och då funkade det utmärkt. Nu har jag gjort mej av med digitalboxen och hamnade i sitsen att jag inte kan kolla på DVD. Surt ! Min video (också den väldigt gammal) har en SCART-kontakt men den verkar bara funka som SCART ut, om jag kopplar in DVD´n till denna kontakt så händer det inte ett jota på teven när jag startar en DVD-film.
Jag antar att en lösning är att köpa en ny video som har två SCART-kontakter. Då borde väl en kontakt vara in och den andra ut. Och då borde jag väl kunna använda endast in-kontakten och sedan köra med vanlig antennkontakt till teven. Saken är den att det känns meningslöst att köpa en ny video när jag aldrig spelar in teve-program, och hellre hyr DVD-filmer än VHS.
Jag vet att det är mossigt att ha en teve som inte ens har SCART, men jag tittar inte SÅ mycket på teve att det känns befogat att köpa en ny.
[ 01 April 2002: Meddelandet ändrat av: kaspar ]