Ja visst är det stor skillnad på den teoretiskt fetaste datorn man kan bygga och en faktisk tillverkningsbar massmarknadsmodell som man dessutom kan tjäna pengar på.
Jag håller inte med Paul Kunkel, även om Acorn Creative gör mycket snygga fantasibyggen så är de fortfarande en bit ifrån Apples mycket mer elegantare lösningar. Ta en titt på hans version av iMacen till exempel - bilden gjordes innan nya ´glob´-iMacen släpptes och världen visste då inte hur den skulle komma att se ut.
Det huvudsakliga problemet med formen var vad man skulle göra av innanmätet, som t.ex dvd-läsaren som inte alls hade en form som harmoniserar med en TFT bildskärm till exempel. I Apples fall valde man som bekant att ha bildskärmen för sig och att låta dvd-läsaren ingå i en halv sfär i botten istället. Jämför dessa två bilder, det känns som om att designern gör det svårt för sig själv!
Sen vad gäller de andra prototyperna tycker jag att det är på tok för mycket kurvor och krusiduller i onödan. Jämför iBookens enkelhet och elegans med "iRocket" som mest ser ut som en korsning mellan en laptop och en albino-hammarhaj.
Annars, grymt snyggt. Jag kan inte producera något i närheten. Men klaga högljutt det kan jag!