Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Hmm, något säger mig att Apple inte kommer lansera en ny iMac mitt i leveransproblemen av de nuvarande. En highend iMac med 17" är dock ingen dum idé, men om några veckor? Låter inte troligt.
Jag tänkte möjligen att 17-tumsidéen kunde vara ett snabbt taget beslut av Apple eftersom det råder brist på 15-tumsskärmar. Om det är sant som ryktet säger så har Apple inte bara anpassat sig till ett köpsug de inte kunnat tillfredsställa, de har som en läcker länkeffekt också diversifierat sin nya iMac-produktlinje och kan börja tjäna lite pengar igen. Och kanske också slå, eller hålla jämna steg med tidigare iMac-försäljning, vilket ju inte är oviktigt heller ur marknadsföringssynpunkt.
Jag tror att iMac 17 skulle bli en succé, och det skulle vara oerhört enkelt för Apple att sätta ditt den bara något tyngre 17-tummaren. Nya iMacens konstruktion inbjuder ju till en sådan konvertering. Och alldeles oavsett brist eller ej, finns det ju ett stort intresse för iMac med 17-tumsskärm.
Om det råder god tillgång på 17-tummare känns ju detta steg alldeles självklart.
Apples enda invändning skulle väl i så fall vara att en sådan här iMac skulle sno kunder från presumtiva Quicksilverköpare. Men vadå, det är ju samma företag, och till på köpet får man sålt de egna 17-tummarna, vilket inte är lika givet om man säljer Quicksilver-macarna.