Det har varit en del spekulationer om vad Apple ska använda sina 30 sekunders reklamplats till som ska sändas under Oscarsgalan. Jag tror att dom kommer att åka snålskuts på det faktum att dom sedan i februari köpte (äger) företaget "Nothing Real", mer om detta finns HÄR i en artikel från tidningen FORBES. Ett par rader som teaser:
In late February Apple floored the burgeoning digital filmmaking industry when it quietly bought a company called Nothing Real, which makes the digital special-effects software used in the past four Oscar winners in the "Visual Effects" category: Gladiator, The Matrix, What Dreams May Come and Titanic. The Nothing Real program Shake also helped craft the look of this year´s "Best Picture" Oscar nominees Lord of the Rings: The Fellowship of the Rings and Moulin Rouge, as well as the 2001 "Visual Effects" nominees Pearl Harbor and A.I. Artificial Intelligence.
Dom kan mycket väl börja sälja denna applikation till ett tilltalande pris, allt för att kunna sälja fler datorer. Det dom saknar är annars en applikation liknande Protools för att ta hand om den profesionella ljudbearbetningssektorn. Detta är nog nödvändigt om dom ska ta upp kampen mot Digidesign & Avid på Pro-marknaden.
[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]
[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]