Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har nåt på gång... snart!

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingår Emacs där?

Jag skulle vilja få ett slut på Apples "femton" olika program för uppspelning av mediafiler.

Slå ihop iTunes, DVDPlayer, QuickTime Player och skapa Apple Media Player istället.

Det skulle vara något. Suveränt stöd för en zillion olika format och funktioner som bränning, mixning o.s.v [

Enda problemet med "Apple Media Player" är att programmet skulla ta upp 100% av processorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-29 19:23

Å andra sidan får ju processorn gå ganska varm nu också med alla programmen öppna.
Vem lyssnar t.ex. inte på iTunes samtidigt som man videoredigerar och surfar på Internet. Vi kräver rätt mycket av våra datorer - och mer kommer!

Håller med om att ett "allt-i-ett"program skulle vara skönt. Inte bara på mediasidan, utan även t.ex. på redigeringssidan. Tänk att slå ihop Photoshop, Illustrator och /eller Freehand...kanske med Dreamweaver och Flash också när man ändå håller på!

Men det är ingen risk på överskådlig framtid då marknaden skulle loosa inkomster på en sådan hybrid. Och, somsagt, datorerna skulle gå på knäna....

• Medlem
  • 2002-04-29 20:12
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:
Tänk att slå ihop Photoshop, Illustrator och /eller Freehand...kanske med Dreamweaver och Flash också när man ändå håller på!

Men det är ingen risk på överskådlig framtid då marknaden skulle loosa inkomster på en sådan hybrid. Och, somsagt, datorerna skulle gå på knäna....

Canvas från Deneba är väl just det. Faktiskt ett skapligt program. Tyvärr blir det lite "Jack of all trades, master of none".

• Oregistrerad
  • 2002-05-01 00:12

Jag ser jättegärna ett bättre videokonferensprogram för Mac än ISPQ. Dock är ju nästan kravet då att det kommer för både PC och Mac, annars är det inte lika roligt. Det är ju det som är ISPQ´s stora styrka.

Jag tar gärna en iMessenger också från ett företag som kan göra snygga, användarvänliga produkter. Det är en smula svårt med just kontaktskapandet om man sitter på Mac. Det blir att köra halvdana ICQ-klienter utan filöverföring och webcamsupport. :-/

Apple är nog inte så pigga på att släppa deras produkter för PC, då fösvinner hela poängen.

Apple tjänar inte pengar på mjukvara utan på hårdvara, så de gör superprogram bara för Macen så flera överväger att byta.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Clavius:

Håller med om att ett "allt-i-ett"program skulle vara skönt. Inte bara på mediasidan, utan även t.ex. på redigeringssidan. Tänk att slå ihop Photoshop, Illustrator och /eller Freehand...kanske med Dreamweaver och Flash också när man ändå håller på!

Ser inte att processorn skulle vara något problem. Man gör ju kanske inte allt på en gång. Gillar mer Windows Media Players idé på Wintel.

Damn you Apple!

• Oregistrerad
  • 2002-05-01 12:47

Fan tänk om apple skulle göra en riktigt bra program för ICQ, msnmessenger etc. då skulle vi äntligen få ett program som var bra och up-to-date. Börjar bli lite less på mirabilis, macversionen är ju minst 2 år efter pc versionen. Sen om de vill lägga till videokonferens möjligheter i ett sådant program är det helt ok.

"Saxat från MacCentral"

"We´re going to be doing some things at the core level of the operating system that have never been done on any platform before," Kerris said. "Allowing this kind of capability to be used by all sorts of applications, we can only imagine what´s going to happen over the next year as developers start to tap into the power of the things that they´ll see in this update."

Låter onekligen mycket intressant, undrar vad dom har på gång?

• Oregistrerad
  • 2002-05-03 00:57

Kanske är jag helt ute och cyklar nu, men revolutionerande förändringar på core level? Det kan väl inte betyda så himla mycket mer än saker som delad processorkraft över nätet och sådant; jag tänker på ett slags SETI-system med distribuerad kraft, fast färdigskrivet in i kärnan.

Och sedan kanske det blir mörkt... eller jag vet inte.

• Medlem
  • 2002-05-03 02:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andreas L:
Kanske är jag helt ute och cyklar nu, men revolutionerande förändringar på core level? Det kan väl inte betyda så himla mycket mer än saker som delad processorkraft över nätet och sådant; jag tänker på ett slags SETI-system med distribuerad kraft, fast färdigskrivet in i kärnan.

Och sedan kanske det blir mörkt... eller jag vet inte.

Det skulle vara rätt ball. När man köper en Mac och ansluter sig till nätet, blir man automatiskt uppkopplad till iCluster och delar all världens Mac-processorer. Förmodligen skulle 90% gå till finniga ungdomar, som renderar StarTrek skepp...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas J:
"Saxat från MacCentral"

"We´re going to be doing some things at the core level of the operating system that have never been done on any platform before," Kerris said. "Allowing this kind of capability to be used by all sorts of applications, we can only imagine what´s going to happen over the next year as developers start to tap into the power of the things that they´ll see in this update."

Låter onekligen mycket intressant, undrar vad dom har på gång?

Sen blev det ju inte bättre av att Andrew Welch på Ambrosia sa att "While I can´t comment on anything specific, I can say that the article (http://maccentral.macworld.com/news/0205/01.a...) isn´t just hyperbole -- there will indeed be some nifty stuff coming."

Argh - säg inte så. Nu kan jag inte sova.

[ 03 Maj 2002, 22:03: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Bevaka tråden