Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bostream->VADDÅ! - Måste byta ned mig! :-(

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-19 20:58

Jag skall flytta, har köpt hus.

Men hu vad besvikna vi blev när Bostream inte kunde leverera! 7 km mellan radhuset där vi bor nu och vårat nya hus!

Vet någon om jag kan använda mitt gamla Orckit ADSL modem på Felias anslutning?

Vad är bäst om man inte kan ha Bostream i en villa? Telesnordia eller Felia?

Usch det suger så FETT att byta ner sig från 2.5 Mb/s verklig fart till 0.5Mb/s jojo-fart!

Erik

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-19 21:46

Det kunde varit värre, kommer du ihåg 56k?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-19 21:47

Förlängnings sladd

Du kan förmodligen inte använda Orckitmodemet i Telias nät. Bostream använder Orckit som är en egen lösning, precis som Ericssons gamla ADSL en gång var. Telia kör Orckit på vissa orter, bland annat Sundsvall om jag inte är felinformerad, men kör troligtivs standard-ADSL i ditt område.
Telenordia använder Telias teknik och håller bara i tjänsten.

Hej

Trösta dig med att om du går med villaägarnas riksförbund ( 305:- år ) så får du 600:- rabatt/år på telias ADSL, och lägre inträdesavgift, 975 Inkl modem!!
Kolla;
http://www.villariks.se/nolog/bredband_telia1.asp

F

[ 19. februari 2003, 22:20: Meddelandet ändrat av: Fröjdan ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ErikG:
Men hu vad besvikna vi blev när Bostream inte kunde leverera! 7 km mellan radhuset där vi bor nu och vårat nya hus!

Jag har för mig att modemet skall skickas tillbaka till Bostream vid uppsägning av Xtream (2,5 Mbit) abonnemang.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-20 02:04
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ErikG:
Jag skall flytta, har köpt hus.

Vad är bäst om man inte kan ha Bostream i en villa? Telesnordia eller Felia?

Usch det suger så FETT att byta ner sig från 2.5 Mb/s verklig fart till 0.5Mb/s jojo-fart!

Erik

nu tycker jag du inte ska klaga eftersom jag innan jul bytte från 10Mbit in/ut till fcking shit telia på 0.5mb..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-21 09:13

Själv kör man fortfarande med 56/k bor i villa i centrala Göteborg och kan inte få bredband

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-21 10:05

Man märker ju att Telia (eller Televerket rent av) har dragit sina sladdar lite hur som helst.

Brorsan bor centralt i Gävle. Riktigt centralt, typ vid Stortorget. Han var på g att skaffa adsl hos Telia och gjorde en beställning. Efter tre (?) veckor fick han besked att han var för långt från basstationen. Hela 6,5km. VA! Sex och en halv kilometer!!! Då hamnar man ju för sjutton på industriområdet på söder.

Men grannhuset kunde få uppkoppling.

Ja, jag säger då det... Felia, felia...

1
Bevaka tråden