quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Som sagt, det var min åsikt!
Det blir lätt fel då folk får tag på program som inte är färdiga och inte ens har förstått att de inte är färdiga. Att gnälla på funktioner som inte finns eller inte fungerar som de skall i betaverioner är bara dumt. Detta är man medveten om ifall man betatestar.
Jaguar som finns ute nu är inte komplett, det är många funktioner (program) som fattas och en del fungerar inte ännu som de skall.
Trots detta så kan jag försäkra att den färdiga versionen verkligen är något att se framemot.
Hoppas att jag inte sagt för mycket nu...
Håller med!
Dock så kommer garanterat det Apple gått ut med i pressmeddelanden att finnas med! T.ex. spring loaded folders, Quartz Extreme, iChat, InkWell, osv..
www.apple.com/pr
Jag kan mycket väl tänbka mig att Jobs visar fler nyheter i Jaguar i juli! Kanske ett till iProgram - obs _kanske_.
Jaguar-versionen _idag_ lär vara hyfsat lik den som släpps i september/oktober. Håller ändå med om att man inte ska gnälla på en ofärdig version! Jaguar kommer att buggfixas och optimeras mer samt det kommer jobbas på att förbättra funktioner och kanske lägga till fler funktioner.
Ja, varför har Apple ett WWDC? Kanske fick Apple en mängd förbättringsförslag på Jaguar och att Apple vill ha lite svängrum att ha tid att jobba med att försöka få med de förbättringarna till 10.2? Så var det ju med Public Beta hösten 2000 - Apple lyssnade på användarna och gjorde förbättringar. Nu lär Apple lyssna på programmerarna under WWDC och göra nya förbättringar!
Jag kan ge mig på att MWNY2002-versionen är bättre än WWDC2002-versionen!
Det som gör att Jaguar inte kan släppas _idag_ är ju MPEG 4-gänget som ska komma överrens om licensmodellen för MPEG 4-innehåll.