- Organ
- Medlem ●
- Malmö
Det finns fortfarande relativt gott om Powerbook 15" i Sverige. Bara en kommentar.
Skulle det inte kunna vara så att den nya 15" dröjer till maj typ och då kommer den med 1.8Ghz G5?
Det ska väl komma stationära med 970 i april/maj?
Hur lång tid efter det att G4´an lanserades tills apple hade de i sina stationära?
Jag har också varit valet och kvalet angående att vänta ut en ny 15"are. Dock är det ju så att ingen har den blekaste anningen när en sådan kommer - man har egentligen inte några bevis på att det faktiskt kommer att komma en. Men det är klart det mest populära storleken och jag tror många kunder skulle bli mycket besvikna om Apple inte kom med en; så man kan väl ta det för givet att kommer en ny. Dock är jag fast troende att den kommer runt/på MacWorld NY. Har hört många som tror annat men i år är det "de bärbaras år" vilket betyder att anntingen kommer MWNY handla om en ny iPod, iBook eller Powerbook. Och personligen tror jag att det blir lanseringen av den nya 15"aren, eftersom Apple redan har byggt upp stor förväntan på den, vilket märks på hur mycket folk grubblar över den. Nåja, jag fick min 1Ghzare i förrgår och kanske skulle det svida lite i mitt hjärta om det kom en ny Alu book imorgon, men faktiskt, det tror jag inte...
G5? Vet vi alla inte det vid detta laget? Nästa år är "powermacarnas år", (imac ifjol, powerbooks i år...).
citera:Skapades ursprungligen av: kitesurf:
Skulle det inte kunna vara så att den nya 15" dröjer till maj typ och då kommer den med 1.8Ghz G5?
Hur lång tid efter det att G4´an lanserades tills apple hade de i sina stationära?
Var har du fått det ifrån? IBM skall ju inte släppa processorn förrän i slutet av året!?
/Olof
Det där är bara rena fantasier, vem har lurat i dig det? PPC 970 kommer tidigast mot slutet av sommaren. Antagligen först till hösten. Och då menar jag själva processorn, när en mac kommer med den är ännu mera osäkert.
Jag tror den första PowerMacen med G4 kom i september 1999 och den första PowerBook G4 kom i januari 2001. Nästan ett och ett halvt år senare alltså.
[ 07. mars 2003, 09:54: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]
Jag är ny medlem och förhoppningsvis ny mac-användare inom kort.
Jag har kört på PC alldeles för länge och nu när jag har de ekonomiska möjligheterna att äntligen köpa en PB blir jag lite tveksam i mitt val.
Jag har starka planer på en 12" eller en 15", men bara en ny version av 15" i så fall.
Är det ngn som fått några mer indikationer på hur nära i tiden det ligger att 15" kommer i ny kostym etc?
Vad talar för och emot att det blir inom de närmaste månaderna?
Tack på förhand för alla tips!
*känner ett extremt köpbegär, men vill inte bränna av budgeten på en 12" och sedan se en ny 15" anlända...*
citera:Skapades ursprungligen av: osDesign:
Är det ngn som fått några mer indikationer på hur nära i tiden det ligger att 15" kommer i ny kostym etc?
Det enda jag sett nyligt är att MacRumors skrev detta på sin Page 2 (där mindre tillförlitliga rykten hamnar):
15inch Powerbook Next Month?
Kodawarisan posted a brief update claiming that the 15" Powerbooks are delayed due to 17" delays... but appear to be in line for an update next month.
They also echo reports of a Bluetooth Mouse and Keyboard.
Hoppas, hoppas, hoppas!!!!
Senaste ryktet på PowerPage.org gör gällande att en ny PowerBook Aluminium med 15" skärm kommer att lanseras inom en månad. Orsaken till "förseningen" sägs vara svårigheter med att utveckla en bra processorkylning. En annan flaskhals sägs ha varit leveranserna av moderkort från fabriken i Singapore.
/M
Ni som pratar PPC970, vet ni exakt vad ni pratar om när ni hävdar att den kommer sent detta år etc..
Det lutar ju mer åt att den kommer i en Mac under sommaren, sen sommar (dvs September) vad är det annars för mening med o släppa Panther i samma tidsrymd?
O eftersom WWDC är framflyttat till juni för o visa just Panther är det ju inte helt otroligt om även PPC970 demas då, svårt o köra 64bit OS på 32bit CPUs huh? el svårt o svårt, men menlöst om inte annat..
Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Ni som pratar PPC970, vet ni exakt vad ni pratar om när ni hävdar att den kommer sent detta år etc..
Det lutar ju mer åt att den kommer i en Mac under sommaren, sen sommar (dvs September) vad är det annars för mening med o släppa Panther i samma tidsrymd?
O eftersom WWDC är framflyttat till juni för o visa just Panther är det ju inte helt otroligt om även PPC970 demas då, svårt o köra 64bit OS på 32bit CPUs huh? el svårt o svårt, men menlöst om inte annat..
Jag känner mig lite träffad här! Jag grundade mitt inlägg på vad jag snappat upp från diskussioner bl.a. här på forumet. Onekligen tycker jag dock det verkar som om PowerPC970 borde komma redan till sommaren.
Även om Steve Jobs har utlyst detta år till "året för mobila datorer "(fritt citerat) hur stor är sannolikheten att det kommer innebära en portabel dator med PowerPC970? Ingen skulle tycka det vore ballare än jag, men om man ser tillbaka i tiden så tog det väl nästan 1 1/2 år efter lanseringen av PMG4 innan någon G4 fick plats på den portabla arenan?
/Jont Olof
Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Eller så "trycker de in" PPC970 i alla PBs, 12" 15" och 17". Skulle inte heller förvåna mig.
Nu är det väl i och för sig så, om jag förstått saken rätt, att PowerPC970 kräver ett helt nytt moderkort och det talar ju emot en lansering av en PB med PowerPC970...
/Jont Olof
Efter att min tjej fick sin Alu 17" ser jag ingen anledning att köpa en 15" ok priset är lite mindre men när det kommer ny 15".are tror jag att skillnaden kommer att var obetydlig.
17" tummaren är så mycket bättre (enligt min mening) och är minst lika lätt att bära med sig som 15".
Köp 17"
/Erik
Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Jag rycker tag i det här trogna gamla ryktet igen! Är det någon som hört något om uppdateringen av Powerbook 15''? Finns det någon anledning att tro att Apple kommer släppa en PPC970-version av Powerbooken nu till sommaren?
/Jont Olof
Ja, enligt det här ryktet skall den komma den 19:e maj, i år allså.
Det står även att 17" kanske kommer att utrustas med PPC970 i början på nästa år. Det står dock ingenting om 15" får samma processor och när i så fall.
Däremot kommer alla PB att få "Ambient Lighting" även 12".
/3
Jag var inne på Macforum igår för att köpa en PB 12" men ångrade mig då jag såg den bredvid 15" Titan.
Killen bakom disken sa att den troligen kommer att komma inom några veckor. Dom hade visst pratat med någon på Apple som hade råkat "försäga sig" (hans egna ord) genom att säga att dom skulle komma men killen bakom disken visste inte exakt när.
Han sa åt mig att avvakta i några veckor och lät ganska säker på sin sak.
Chansen att den kommer med PPC 970 är väl ganska obefintlig dock. Om den kommer med tangentbordsbelysning och det där andra så är det nog för mig att köpa den dock.
Om jag har förstått saken rätt skulle alltså 15'' släppas nästa måndag. Om den nu inte utrustas med PPC970, vad kan vi tro om eventuella hastighetsknuffar? 1.2 GHz eller vad verkar troligt för att samtidigt klara av att hålla i batteritid och låg fläktgång?
/Jont Olof