Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LG-Combodrive 12-8-32-8

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-12-08 01:51

Tänkte bara meddela att jag idag har installerat en intern LG GCC-4120B. D.v.s. en kombinerad CD-RW och DVD spelare. Bytte ut den interna DVD-spelaren i men G4 mot denna, och den fungerar ypperligt. Den finns inte med på någon att shopingsiderna för enbart mac, då denna LG-spelare inte officellt stöder mac. Jag kör MacOSX, och är mycket nöjd, bränner en 700MB CD på 6min 40sec.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Per:
Tänkte bara meddela att jag idag har installerat en intern LG GCC-4120B. D.v.s. en kombinerad CD-RW och DVD spelare. Bytte ut den interna DVD-spelaren i men G4 mot denna, och den fungerar ypperligt. Den finns inte med på någon att shopingsiderna för enbart mac, då denna LG-spelare inte officellt stöder mac. Jag kör MacOSX, och är mycket nöjd, bränner en 700MB CD på 6min 40sec.

Coolt... Vad kostar den?

Fungerar det att använda den tillsammans med Mac OS X CD:n som startskiva?

• Oregistrerad
  • 2001-12-08 23:49

Den kostade 1378kr, men med all moms och frakt hit och dit blev det, 1849kr. Kan tyvärr inte kolla om den fungerar som startskiva just nu, laddar ner en tecknad film som en polare har gjort. Ska testa så fort denna är nedladdad, då återkommer jag.

• Oregistrerad
  • 2001-12-09 01:53

Har tänkt köpa denna combo själv, och ersätta DVD´n och slänga iväg den tröga USB-brännaren. Finns en del goa kommentarer om den påXLR8yourmac.
Finns att köpa på Dustin för 1743.75:- inkl. moms. Funderar på att beställa en. Priset är ju kanon!

• Oregistrerad
  • 2001-12-09 02:01

Har nu provat att köra den som startdisk och det var inga problem alls. Så vad kan man säga. Allt fungera som det ska, inga extra drivrutiner, inget tjafs. Bara ren glädje.

alltså det var bara att plugga in den? Måste ha, nu finns en 12x brännare till slu här..

1
Bevaka tråden