Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterad PB 12" kommer..?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag står och väger mellan att köpa en PB 12" nu eller kanske hålla ut och invänta nästa generation 12" (med förhoppningsvis snabbare processor, bättre arbetsminne, större HD och bättre skärm). Antagligen finns ingen info om när detta står att vänta, men det kanske finns någon som har koll/statistik på hur lång tid det _brukar_ ta för Apple att komma med revision 2 av deras respektive datorer.

Är det någon som törs ge sig på en kvalificerad gissning när detta kan vara att vänta?

En annan fråga - vad är oddsen för att Apple inser att PB 12"-skärmarna är såpass kassa att man kan få en ny på garantin? (Högst osannolikt, jag vet - men man kan ju hoppas..)

En tredje fråga - kan man beställa en maxutrustad PB 12" (Max arbetsminne, 60 GB HD) från någon återförsäljare, eller måste man beställa dessa genom Apple?

edit: förlängde önskelistan ovan.

[ 05. mars 2003, 17:05: Meddelandet ändrat av: Goldbeach ]

• Medlem
  • International user
  • 2003-03-05 17:21

1. Tidigast till hösten och kanske inte förrän Januari 04. Större HD? Görs det större än 60 GB 2.5" överhuvudtaget? Inte säkert heller att den får mer RAM kapacitet pga platsbrist/pris. Snabbare cpu borde den väl få och kanske en bättre skärm. DVI Ut och FW800 borde väl vara möjligt oxå.

2. Den var bra!

3. Vet ej!

Edit: Ändrade lite...

[ 05. mars 2003, 17:26: Meddelandet ändrat av: mattan ]

En kvalificerad gissning på en uppdaterad Powerbook 12" är till sommaren MWNY. Men kanske ett år till MWSF -04.

Byta ut skärmen på garanti mot en bättre kommer inte hända. Det är Apple vi pratar om...

Visst kan du beställa en maxutrustad PB 12" från en återförsäljare.

[Reklam]
Det kan vi fixa om du vill.
Hör av dig bara till mig så lotsar jag dig vidare till rätt personer.
[/Reklam]

Hoppas du fick några svar du hoppades på.

Många som tycker skärmen är kass. Det är dock förmodligen samma kvalitet som iBook och den tycker jag personligen är helt ok. Det finns säkert bättre men de flesta jämför fortfarande med dåliga CRT skärmar.

Ciryon

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goldbeach:
Antagligen finns ingen info om när detta står att vänta, men det kanske finns någon som har koll/statistik på hur lång tid det _brukar_ ta för Apple att komma med revision 2 av deras respektive datorer.

Ibland händer det att Apple smyger in en ny revision utan att göra väsen av det. Men då handlar det om väldigt små, interna ändringar. När man talar om nya versioner, sådana som lanseras officiellt, så har Apple rätt stadigt hållit en ungefärlig 6-månaderscykel på produktuppdateringar. Det är bara att kolla datumen på Apple Spec-sidan.

Dock så var lanseringen av PB 17" och 12" ett brott mot denna cykel, endast två månader efter lanseringen i november av PB 1 GHz. Kanske var det speciella omständigheter eller så har det att göra med att Apple utnämnt 2003 till "the year of the notebook" eller vad dom kallade det.

Men eftersom du frågar om vad Apple brukar göra så skulle jag säga ett halvår. Dvs nån gång i sommar.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Många som tycker skärmen är kass. Det är dock förmodligen samma kvalitet som iBook och den tycker jag personligen är helt ok. Det finns säkert bättre men de flesta jämför fortfarande med dåliga CRT skärmar.

Njae, det är väl just det som folk har sagt: att den *inte* är lika bra som iBookens skärm. Kollen kommentaren i den här tråden t.ex..

• Oregistrerad
  • 2003-03-05 21:44

För att toppa Hedman:

Vi har maxutrustade 12" stående på lager. Superdrive, 640MB, 60GB.
2 st kvar.

Är jag den enda i världen som föredrar att titta på en skärm rakt framifrån när jag sitter med datorn? Skärmen är aningen bättre än iBookens, men självfallet inte i klass med 15". Det här med att skärmen skulle vara dålig har överdrivits alldeles för mycket!

1
Bevaka tråden