Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
citera:Skapades ursprungligen av: Fleno: Be om serienummer och inköpsställe, kvitto mm......
Ok, om jag vänder lite på frågan då. Om min mac blir stulen, finns det då något register där jag kan skicka serienummer etc...så man har någon möjlighet att få tillbaka den. Hm...funderar, när man registrerade sin Mac hos Apple, (när man startade den första gången, Setup Assistent), skickades inte serienummret med då?
Serienummret som finns under "Om den här datorn" -> klick på "Version", är det bara något som har med Mac OS X att göra eller plockar den upp det på något magiskt vis från maskinvaran?
citera:Skapades ursprungligen av: olow: Känns det inte lite underligt att sälja en tre veckor gammal G4:a dual 1,42 och kapa priset med 20000 pga av ett felköp?
citera:Skapades ursprungligen av: thevil: Serienummret som finns under "Om den här datorn" -> klick på "Version", är det bara något som har med Mac OS X att göra eller plockar den upp det på något magiskt vis från maskinvaran?
Serienumret skickas inte automatiskt till Apple när du använder registreringsnummret. Men det du kan göra är att anmäla till Apple att den har blivit stulen, så gör du polisen och dig själv en stor tjänst.