Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

17" iMac död!??

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt den här artikeln planerar Apple att ta 17" iMac ur produktion i juni. Slashdot har diskussion uppe så det är nog inte helt galet.

Ciryon

Är det helt enkelt så att inte ens iMac Globe säljer som den borde, att det är på väg åt samma håll som kuben? Eller också är det en ersättare på gång. Hoppas, hoppas på nåt som ersätter både Globe och kuben, icke inbyggd skärm, och plats för åtminstone ett fullstort AGP-kort.

Ja det låter inte alls bra det kan vara ett tecken att det inte går bra för Apple eller så har Apple något i skjortarmen som vi inte vet om, bara det inte är en blinkande dator med möjligheten att byta färger. Det låter i så fall som ett desperat försök från Apple.
Men man hoppas på det bästa!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Enligt den här artikeln planerar Apple att ta 17" iMac ur produktion i juni. Slashdot har diskussion uppe så det är nog inte helt galet.

Ciryon

I juni... och i juli, vad händer då? Macworld Expo, japp. Men det låter samtidigt otroligt, har inte Apple sagt att den sålt över förväntan? För dålig marginal kanske? Ingen hit om de tvingas sluta med dagens iMac-koncept.

Det vore inte så lite spexigt om det kommer en Cube 2 inom kort, lite billigare, lite vassare, och utan skärm såklart.

Jag känner att jag skulle kunna tänka mig en sådan med cirkagurka följande spec:

1 GHz G4
512 MB DDR-RAM
80 GB HD 5400
SuperDrive eller kanske DVD/CD-RW
GeForce 4MX 64 MB

12.995 plus moms

Va??!!

• Medlem
  • 2003-01-02 23:04

Apple skulle väl knappast lämna besked redan nu att en produktlinje ska upphöra ? Jag tror att det är fabriken som ska sluta tillverka vad de nu tillverkar. Det kan väl lika gärna bero på att Apple byter leverantör eller så....

• Oregistrerad
  • 2003-01-02 23:30

Det skulle kunna vara något som apple säger för att sälja ännu flera iMacar. Om datorn slutar tillverkas i juni som det står i artikeln och MW expo. är i juli. Om det nu skulle vara så att det kommer en ny variant skulle inte apple sluta sälja den gamla förrän den nya kommit ut i butikerna och antagligen ha kvar den några månader extra

Det är snarare såhär;
"Digitimes reports that the 17" flat-panel iMac will terminate production in June. This production halt appears to be simply related to switching suppliers per ArsTechnica.

Digitimes originally reported that the 15-inch iMac would stop production in October and claims that it has done so.

The 15" iMac is still being offered by Apple at this time." (http://www.macrumors.com)

1
Bevaka tråden