Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga snabbare iMacar på 1 år!!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE:::

Sen kan vi inte jämföra vad som hänt hos Apple under ett år som det som varit. Det kommer nya maskiner inom en snar framtid med annat moderkort. Stödet för X är totalt och borta är boot möjligheten för Mac OS ). Det är nian som gjort att det inte skett så mycket det här året. Kan garantera dig att om ett år kommer du ha andra tankar om nu inget oförutsett sker.[/QB]

Gäller det kommande uppgradering av iMac också eller? Alltså ej boot i OS 9. En uppgraderad iMac bara måste komma snart som sjutton.

• Oregistrerad
  • 2003-01-12 20:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
Gäller det kommande uppgradering av iMac också eller? Alltså ej boot i OS 9. En uppgraderad iMac bara måste komma snart som sjutton.

jag kan bara gå på de rykten som florerar, ja bara bootbar i X. Jag tippar på att inom någon månads tid så kommer vi se en helt ny linje av de stationära. Innan jul fick jag singnaler om slutet på denna månaden för powermacar och sen iMacar lite senare, en månad eller två. Sen kommer eMacen vara kvar i nuvarande skick fram tills i juli. Men bara rykten. Hade ju fel om tisdagsens släpp så fel kan man ju ha...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-13 06:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: screwpull:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rickard A:
En sak jag inte förstår är hur Apple kan ha mage att ha "gammal" teknik i en dator som kostar 25000kr. AGP 2X, ATA 66, 100mhz systembuss osv. Mjukvaran är ju ultramodern men hårdvaran känns föråldrad. Det måste ju finnas en annan orsak än att t ex AGP 4X och ATA 100 kostar mer när man kan finna sånt på en pc för under 10000kr. Kanske är det Apples sätt att distansera hemmagrejerna från proffsgrejerna. Jag tycker det känns dumsnålt då såna komponenter bidrar till öka "fartkänslan". Datorn känns rappare helt enkelt och den håller längre.

Det där med "Gammalt" kan alltid diskuteras. Det kommer nytt hela tiden och vill man ha det senaste får man pynta. Fartkänsla kan diskuteras. Säljv gillar jag Apples design och all upplevelse man har med macar det är
en livsstil man får betala för tyvärr. Är ingen PC hatare men tycker att det mesta går smidigare på Mac (oftast)

Tycker du att Apple ska byta uppgrafikkort 2-3 ggr per år? Får det kommer nytt hela tiden och när hinner spelen utnyttja alla finesser?

Mina föräldrar sitter med en Ny Compaq P4 2.1Ghz 512MB DDR minne firewire, USB, fet HD på 120MB Geforce 4 Ti4600 128MB och platt 17 tum plus Win XP men inte faan känns den "kvick" i alla lägen.

Det är bl a väntetid när du går in HD eller poppar upp kontrollpanelen. Man får snällt vänta till alla ikoner raddas upp. Sen att den kodar MP3 snabbare än min dator (iMac DV 400) det är en annan sak. Det går inte snabbare att ordbehandla, bränna eller surfa!

Spelen går jäkligt bra men de är inte spelintresserade, inte ens syrran på tolv kör spel på den. Hon föredrar sin PS2 med Tekken 4.

Vad är det egentligen som ska gå fortare egentligen? Nyfiken!

Tänkvärda åsikter,jag tar dem till mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-13 06:55

ÄÄähhh, fan, MAC e ju inget å ha, den har ju ingen diskettenhet ju.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-13 08:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
ÄÄähhh, fan, MAC e ju inget å ha, den har ju ingen diskettenhet ju.

Ingen A:,inte ens en C: enhet!

[ 13 Januari 2003, 08:13: Meddelandet ändrat av: Ariel ]

Bevaka tråden