Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dreamhack summer 2002

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

DreamHack Summer 2002

När: 13-16 juni (vecka 24)
Var: Elmia, Jönköping
Hur: Störst i världen med minst 5000 deltagare.
Biljetter: Pris 500 kr + bokningsavgift. Biljetter kan endast köpas på webben. Biljetterna släpps vecka 15.
Spelturneringar: Ja. Mer information kommer senare.
Demotävlingar: Nej, scenerelaterade tävlingar hålls under DreamHack Winter 2002
Internet: 1Gbit/s. Arrowhead och Ebone sponsrar i samarbete med Jönköping Energi.
Mer information: Kommer inom kort på www.dreamhack.org

Läs mer om förra Dreamhack 2001 där 99mac var och tittade
99mac besöker Dreamhack 2001

Vad sägs om att boka ett bord (50 platser) och ta med våra Macar till Jönköping??

Jag åker hursomhelst - kan nog fixa en buss som kör till och från Stockholm också om vi blir många.

Är det bara jag som tycker det här ska bli kul??

Ursäkta en novis...men vad håller man egentligen på med där i mörkret?

Allvarligt talat - varför skall jag hänga på?

Anders

PS. OM jag hänger på och vi blir många så kan jag erbjuda en guidad tur genom Jkpg...o du ljuva barndom DS

Ungdomarna jobbar på sina respektive specialarbeten...

Njae, det spelas och spelas. Ett par filer byter ägare också.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
OM jag hänger på och vi blir många så kan jag erbjuda en guidad tur genom Jkpg...o du ljuva barndom

Ja tack. Det vore trevligt. Finns massor av stadsdelar jag aldrig besöker.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Är det bara jag som tycker det här ska bli kul??

Jag ser fram emot att få möjligheten att träffa de 99mac-användarna som kommer till Jönköping. Bor 20 minuters promenad från Elmia.

Dissar sommar DreamHack, ska på Remedy.

Kommer dock i vinter, har vart på alla DreamHack sen 98.

• Medlem
  • 2002-04-05 04:00

Blir man inte dissad av alla Pc-nissar? menar 1 mac på 1000 pc..typ den där funkar väl inte på internet.. Sedan mitt ATI- rage mot alla Geeefooorcee är väl inte mycket att hävda sig mot i spel.....

Citat:

Skapades ursprungligen av: Christian Aahs:
Det vore trevligt. Finns massor av stadsdelar jag aldrig besöker.

Önskan någon särskild? Jag är otroligt bra på Vättersnäs och Väster

Anders

Jag skulle tycka det vore kul om vi fixar 20st iMac G4 genom en åf som vi ställer upp i en lång rad. Kanske en videostation för att klippa ihop reportage ifrån Dreamhack och en Quicktime streaming server för att sända live...det finns ju 1Gb internetlina så det borde räcka...

Vore kul att visa vad Macarna går för!

Spelturneringar har vi ju funderat på tidigare...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Anders Ingelstam:
Önskan någon särskild? Jag är otroligt bra på Vättersnäs och Väster

Jag underviker allt utanför Öster. Vätternäs. Tillhör det inte Huskvarna?

Verkar vara hårda tag mellan stadsdelarna i Jönköping... precis som i alla städer...

Synd att det är samtidigt som Hultsfred. Det är nog sista gången jag legitimt kan besöka festivalen utan att verka för gammal...

[ 05 April 2002: Meddelandet ändrat av: iBib ]

Men Dreamhack... Är inte det mitt under pågående fotbolls VM? Inte ens den vackraste snabbaste Mac cluster lösningen på planeten skulle kunna dra mig ifrån ifrån O´Learys då inte...

Mattias

Finns det ingen O´learys i Jönköping? Är ju bara att sticka iväg en stund.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Finns det ingen O´learys i Jönköping? Är ju bara att sticka iväg en stund.

Nej. Däremot har något kallat Sports Bar öppnat i Jönköping. Fullsatt när HV71 spelade kvars- och semifinal i hockey. Har själv aldrig varit där.

Citat:

Skapades ursprungligen av: nixon:
Blir man inte dissad av alla Pc-nissar? menar 1 mac på 1000 pc..typ den där funkar väl inte på internet.. Sedan mitt ATI- rage mot alla Geeefooorcee är väl inte mycket att hävda sig mot i spel.....

Ingen har faktiskt dissat mig under alla år jag vart där.

Folk har faktiskt kommit från och velat peta på min Mac.

När jag hade min iMac så kom folk fram och undrade häpet om det där var en "såndär iMac", när jag hade min G4 kollade PC-folket surt på mig och mina polare när vi spelade Oni betan.

Nu under Birdie som var i Uppsala så stannade en del folk till för att ta en titt på min iBook, det vita äpplet lyste upp mycket fint.

Boka 50 platser?
Vågar vi satsa på ett Mac-only bord? Får vi ihop 50 Mac användare av 5000 deltagare? 1% kan väl inte vara omöjligt??

Bokningen börjar denna vecka!!

50 platser? kan bli svårt och fylla ut... men det e värt ett försök!

Jag har iaf inget annat för mig då.... Så jag skulle nog kunna komma bara jag och min Quicksilver får skjuts ner av någon från Stockholm. Någon som kommer ha plats i sin bil?

Idag börjar bokningen på Dreamhack - hur många följer med??

jag e med

• Medlem
  • 2002-05-26 21:09

Blir det några Macar som åker dit?

Tips och trix om man skall deltaga?
För en som aldrig deltagit innan.

Idag börjar det. Blev det några 99mac:are som åkte? Ni får gärna lägga ut bilder om det går.

1
Bevaka tråden