Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

128 MB dimms i 7300-funkar det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick 2 st 128 MB Dimms av god vän som haft dom i sin 7500. Men de vill inte fungera i min. Någon som har något tips. Jag satte dom i par påA3+B3. men funkade ej.

Tacksam för svar!

Fungerar dom fortfarande i din kompis burk? Om inte tror jag du redan vet svaret på din fråga!

Men det kan ju även tyda på att dom inte är itryckta ordentligt,men det mest troliga är att dom är trasiga "minnen är känsliga"

Vet att de funkade när han tog ut dom. Han har ingen anledning att lura mig. Men minnen är ju "känsliga". Läste på Apples sida att 128 kan användas men ej var "testade". Tänkte om det var något jag inte tänkt på. Typ att de måste sitta på visst ställe. Vad vet jag?
Jag tror du har rätt i att jag vet svaret, dock. Borde ju funka. Vet ju att nya minnen tar ett tag för datorn att läsa in. Men har lämnat datorn på i 20 min och så lång tid skall det väl inte ta att läsa in 2x128MB?!

Tack för ditt svar!

Det enda rätta är ju att prova minnena i din polares dator,först då kan du med säkerhet avgöra vad som skett...Jag tror inte heller att han försöker lura dig. Och det spelar ingen roll i vilken plats du monterar minnena,fördelen att montera dom parvis som du har gjort är att datorn blir lite,lite snabbare.

Testa att ta ur dina gamla minnen och bara köra på 128orna. Då vet du om de funkar eller inte i din maskin.

De skall dock funka i 7300.

1
Bevaka tråden