Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul med trådlöst, G3 och D-link DI-713P

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2002-04-06 13:04

Hur lyckas jag få igång trådlös uppkoppling från min powerbook G3 via D-link DI-713P?

Jag köpte loss datorn från min förra arbetsplats där vi hade trådlöst nätverk. Hemma har vi en stationär PC, Telias ADSL-uppkoppling/Nokia modem och sedan en tid D-Links wireless Gateway DI-713P så nu kan vi surfa samtidigt. Via ethernetkabel går det bra, men jag vill vara mobil och när jag försökt hitta nätverket trådlöst via airport så skiter det sig.

Jag har konfigurerat D-Link via PC:n (med risk för allergichock). Under “wireless” är det inte så mycket att ställa in, jag tror det är rätt där. Men när jag väljer airport i macen och söker nätverket så hittar den antingen ingenting, eller så får jag felinfo “Lösenordet du angav är inte korrekt...”. Jag har inte angett något lösenord alls. Letar den möjligen efter det tidigare nätverket på jobbet? Är det där felet ligger och hur ändrar jag i så fall den inställningen?

Jag ger mig f-n på att det är nån enkel duttgrej, markera nå’n box nånstans och så funkar det. Hjälp.

Den som lyckas hjälpa mig får massor av stjärnor i machimlen.

Du kan konfigurerar din 713P via en webbläsare, dvs även via macen.
Jag har en 713P själv.

Det är nog troligt att den har en WEP-nyckel angiven för att inte tillåta fri
surfning. Man kan se sin WEP-nyckel, eller ändra den under "Wireless"
i din konfigurationsprogramvara.

Lyck till!

[ 06 April 2002: Meddelandet ändrat av: ace4711 ]

• Medlem
  • Täby
  • 2002-04-07 00:20

Tack ace4711!

Jag vet inte riktigt hur det gick till men nu fungerar det! Vilken lycka!

Titta upp mot himlen så ser du att det glittrar lite extra ikväll!

1
Bevaka tråden