Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac OSX på en G3 ????

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kom på av en ren tillfällighet hur man slänger saker som "används" lägg till kopia i filnamnet då går det att slänga den, copy i det här fallet US OS 9.1, men då skulle jag ju installera Mac OS X 10.2 det verkar ju inte gå , om man använder det som följer med en iMac G4 TFT glob, är det så ??

• Medlem
  • 2003-02-22 16:59

Kan du förtydliga frågan lite? Jag fattar noll.

Jo min fråga är alltså de installations CD skivor som följer med en iMac G4 700mhz Glob, går tydligen ej att använda för en installation av Mac OS X på en Power Macintosh G3 Beige bordsmodell eller ??

Det andra som stog var en undran som jag hade i går, hur man slänger en Fil som datorn säger att den använder t.ex. en Keychainfil som ligger på en annan hd, då döper man man om den till (copy) då går det att slänga den.

• Medlem
  • 2003-02-22 18:37

Ok, då förstår jag.
Jag tror inte att det går att använda CD-skivor som är avsedda för en G4 till en G3-dator.
Någon som vet bättre?

:rolleyes:

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-22 19:09

CD-skivorna som följer med datorn är maskinspecifika. Det går därför inte att använda dem på någon annan sorts dator.

Däremot går det tex att använda iMac installations-CD på både iMac 350 och iMac 400 DV.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-23 01:32

OSX går att installera på alla G3 och G4 processor.
Jag förstår därför inte vad du menar.
Men jag gissar att om du har orginal OSX skivan, då ska det gå att installera på vilken som helst G3 eller G4 datorn.
Det ska inte uppstå konstiga meddelande

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-23 06:55

Ja, alltså en vanlig Mac OS X-CD går att installera på alla G3 och G4 datorer. Men de där OSX-skivorna där det står "iMac installera program" som följer med när man köper en iMac, de går bara att använda till iMac.

Så har det varit tidigare i alla fall...

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-02-25 00:33
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Rajje.:
Ja, alltså en vanlig Mac OS X-CD går att installera på alla G3 och G4 datorer. Men de där OSX-skivorna där det står "iMac installera program" som följer med när man köper en iMac, de går bara att använda till iMac.

Så har det varit tidigare i alla fall...

Nix, så är det inte nu. Jag installerade OS X Jaguar på min iMac G3 och det var skivor avsedda för en sprillans ny PM G4. Nåja, det var ju inte helt lagligt kanske, men jag var tvungen att testa OS X på min burk innan jag köpte ett eget exemplar (vilket nu är gjort). Det funkade i varje fall alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden