Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
skulle jag behöva på CD (.img/toast fil) till en gammal dator jag leker me.. eftersom det inte går att köpa så är det väll inte warez om jag frågar om nån skulle kunna skicka det till mig?
en annan sak jag undrar är..
vad är max RAM i en Quadra(128?)? funderar på att sätta i lite i en gamal, sätta i Externa HDs och ha som bränn och ladda ned dator =P...
kan man ha t.ex. 8.6 i en sånn?
quote:Skapades ursprungligen av: Buckner: skulle jag behöva på CD (.img/toast fil) till en gammal dator jag leker me.. eftersom det inte går att köpa så är det väll inte warez om jag frågar om nån skulle kunna skicka det till mig?
Du känner förståss till att man kan ladda ner Mac OS 7.5.3 gratis från Apple?
Nej, nej, nej... System 7 är inte "Warez", Apple har ju lagt ut det på sina egna servers, det är mer än fem är gammalt och de kan inte sälja det eftersom inga "aktiva" maskiner accepterar mindre än 8.5.
Nej, system 7 är inte "warez", inte 7.5, 7.5.3 och 7.5.5 heller. Men det är system 7.6, som är ett fristående system och inte en uppdatering från 7 eller 7.5.
quote:vad är max RAM i en Quadra(128?)? funderar på att sätta i lite i en gamal, sätta i Externa HDs och ha som bränn och ladda ned dator =P...
kan man ha t.ex. 8.6 i en sånn?
Om det är en Quadra 840 eller 900, tex, kan du nog ha 128mb minne, det ska inte vara några problem. Systemversioner upp till 8.1 funkar.
Jag har en oanvänd systemskiva som följde med PM 4400 en gång i tiden.Tror att det är 7.5.3
Har du inte bredband och inte vill tanka hem hela systemet så kan du få den av mig.
quote:Skapades ursprungligen av: Anders Andersson: Jag har en oanvänd systemskiva som följde med PM 4400 en gång i tiden.Tror att det är 7.5.3
Har du inte bredband och inte vill tanka hem hela systemet så kan du få den av mig.
Tack tack..jag har bredband
Jag behöver..hum.. 7.6.1...bootbar CD..gah...kan man ladda ned 7.5.3(?) och uppdatera till 7.6.1 å bränna bootbar?
var kan man köpa kablar för att koppla in flera interna HDs i en gammal mac me.. EL me..har bara så jag kan ha en hd nu..uff...