Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IR, NOKIA, TITANIUM

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har ställt frågan förut och fått en del svar men är fortfarande undrande.
FRÅGA: Skulle vilja veta vilken eller vilka mobiltelefoner som via IR på PowerBook G4 667 Mhz som verkligen fungerar.
Har varit hos en telefonförsäljare och de blir lite tveksamma när man nämner att man skall ha den till en Mac. Ringde även Ericsson support och de ställer sig lite tvekande till att svara att det fungerar...? PROVA var deras tips vilket jag inte tycker är ett bra svar, därför ber jag ER tipsa om en fungerande lösning
Har DU en fungerande lösning, Nokia eller Ericsson spelar ingen roll bara det fungerar utan alltför mycket strul.
Tips gärna om din lösning fungerar i Os 9, Os X eller båda

Tack på förhand

[ 04 Juni 2002, 12:31: Meddelandet ändrat av: mickej ]

Jag kör OSX och Nokia 8210 utan problem. Det går väl inte fort men det funkar.

Dock så har jag hämtat Nokia modemscriptet från 9an, Det nya verkar vara problem med efter vad jag läst här tidigare. Så då borde det väl funka minst lika bra från 9an som OSX.

8210 finns kanske inte att få tag i längre, vilket isf är synd, för det är en utmärkt liten lur.

Jag tror man kan säga att alla Nokia och Ericsson telefoner med inbyggt modem och IR fungerar både i Mac OS 9 och X.
Personligen har jag erfarenhet av 6210, 8510 Ericsson 68 plus några Ericsson till som jag inte kommer ihåg numren på.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2002-06-04 15:26

De saknade Ericssonmodellerna bör vara:
R520, R320, T39, T68i och möjligen gamla SH888.
Sen så har vi ju T28, T29, R310, T20 som funkar om du sätter dit IR-modemet DI-28 i botten.

1
Bevaka tråden