Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radioproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

skapad 23 December 2002 23:36                      
------------------------------------------------------------------------
Hej alla,
har någon därute stött på samma problem som jag: När jag sitter och jobbar med räkningarna på IExplorer (via ADSL) och samtidigt lyssnar på radion via RealPlayerBasic så efter kanske 20 minuter så säckar radion, det blir tyst, och då förstår jag vad klockan har slagit för muspekaren har stelnat och det går inte att trycka på äpple-Q eller ngn annan knapp, utan man får dra ut nätsladden och börja om. Jag har en G4.
Tacksam för svar,
Lars Häggarth
(jag råkade skicka detta fel nyss)

• Medlem
  • 2002-12-24 03:01

Det går inte att säga på den informationen vad som är fel.. nästa gång det händer, kom i håg vilka program du har öppena... Har det hänt när du inte haft explorer eller real öppen?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-26 22:58

Med system 8 och 9 är det viktigt att RAM-minne har tillräckligt ledigt. Du kan sätta till Virtuellt minne mera och prova på. Fungerar det bättre ? Ja, då betyder det att du bör installera mera RAM i din datorn. Du kan köra Virtuellt minne hela tiden och vara nöjd. Det kan dra ner prestandan. Som alltid nu och framtiden är att ha ordentligt med RAM-minne ! Om du har bra med RAM-minne, då har program fått för lite minnestilldelat. Ta "Info" av program och öka mera minnestilldelning.

1
Bevaka tråden