Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pagemaker fungerar inte i Classic

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pagemaker 6.52 och Pagemaker 7 fungerar bara under en användare i Classic-läge i Mac OS X.

Jag har skapat nya användare men programmet går ner när det startar. Det sista den läser in är urklipp och sedan går det ner.

Någon som har några idéer om vad felet kan vara? Mac OS X 10.1.5 och Mac OS 9.2.2.

[ 27 Juni 2002, 13:00: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Ingen som är kompetent?

Någon som har haft samma problem med andra program?

Eller är jag helt ensam om detta?

Har inte kört PM på länge, men vi har 7an på jobbet så jag ska prova i Classic-läge vid tillfälle och återkomma.

Det kan ju vara bra att veta om man får igång det. Vi har en del gamla dokument i PM-format och InDesigns konvertering är ju inte alltid så bra som man önskar.

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-28 13:12

Jag har PM6.5.2 under MacOS 9.2.2.
det fungerar utan några som helst problem.
Läste i MacWorld när MacOS9 hade kommit att PM installeraren förstör systemmappen osv.
Men icke hos mig. Har installerat PM rakt på utan problem.

Det första jag skulle prova är att tilldela mer minne till PM under MacOS 9, har inte MacOS X installerat över huvud taget på jobbet. Så under OS X kan jag ingenting om.

Prova även att kasta filen "Adobe PageMaker 6.5P Inst" eller motsvarande PM 7 som ligger i "Programinställningar" i "Systemmappen"

Annars har jag ingen aning.

Båda versionerna av Pagemaker fungerar i Mac OS 9.2.2 och under Classic - men bara för en användare.

Jag kör programmen på en Powerbook och vill använda mig av två användare; en på jobbet och en hemma. Olika genvägar och inställningar beroende på var jag sitter.

Problemet löst. Starta upp i 9:an och startade Pagemaker. Startade om i tian och logga in och det fungerade.

Spännande.

Vi fick en ny PowerBook 12-tum som beter sig likadant. Pagemaker 6.52 och Pagemaker 7 fungerar endast under den första användaren som skapas på maskinen.

Problemet är att jag inte kan starta upp i Classic.

/c

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Vi fick en ny PowerBook 12-tum som beter sig likadant. Pagemaker 6.52 och Pagemaker 7 fungerar endast under den första användaren som skapas på maskinen.

Problemet är att jag inte kan starta upp i Classic.

/c

Du vet vem du ringer om du vill ha hjälp med det IRL

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mårten Johansson:
Du vet vem du ringer om du vill ha hjälp med det IRL

Har du en lösning på mitt problem är du välkommen ut till oss och sätta dig framför maskinen och debitera din timtaxa.

Jag löste det genom att låta den första användaren jag skapade vara den användaren som använder maskinen istället för att skapa ytterligare ett konto.

/c

Kan inte säga att jag vet så här utan att sitta vid maskinen vad som är den felande länken, jag skulle gissa på PAGEMAKER!!

• Medlem
  • 2005-03-02 20:48

Prövade att starta i OS9.2 och nu saknarPM ett InterfaceLib--xê0. Var hittar man ett sånt?
Installerade om i OS9.2 och nu startar det! Får se om det gör det i Classicläget också?

Senast redigerat 2005-03-02 21:39
1
Bevaka tråden