Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Modempool - Home.SE

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon här som kör modemuppkoppling mot Home.SE (jag vet stenålder - men bredband är på väg.... ).

Jag försöker få en iMac med 9.2 att koppla upp sig men den dör direkt den fått svar av modempoolen och ska kolla user/lösen. Den säger att user/lösen inte stämmer men jag tror liksom inte på det - kollen går för snabbt och vi har kollat det flera gånger. På PC brukar kollen ta betydligt längre tid att genomföra.
Har kört den medföljande internet assistenten. Den medföljande automatuppkopplingen mot Telenordia gick inte alls utan dog innan den ens startat (är väl för gammal vi det här laget...?)

Några tips på vad som kan vara fel???
Det ser OK ut, men är osäker på PPP-delen (som vi sade "nej" på). Har angett DNS-namn, svarat nej på proxy. Alla tips mottages tacksamt!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 15:57

Jag kör home.se i OS 9.2 men för mig funkar det perfekt. Fast i början fick jag alltid försöka 3-6 ggr innan det funkade varje gång. Men nu är det som sagt perfekt.

Mina inställningar ser ut så här:

Fjärranslutning
Lösenord: Samma som e-postlösenordet (det man loggar in med i webmailen).
Namn: Användarnamnet. Inte det som är före @ i eposten utan det som är "pop" följt av några siffror, ex: pop123456.

Numera har några obildade typer på home tagit över och istället för "användarnamn" eller "konto-id" kallat det för "pop-nummer".

Nummer: 08-509 055 56 (Fast det är andra nummer för umeo/örebro, kolla på home.se)

TCP/IP
Anslut via: PPP
Konfigurera: Använder PPP-server
I namnserveradress och sökdomäner är det tomt.

Hoppar det funkar!

[ 29 Juni 2002, 16:01: Meddelandet ändrat av: Rajje ]

Tack för tipset!!! Vi har lyckats få upp den på nätet nu. Grejjen är att jag försöker handleda min far, som är mer än novis, via telefon. Till slut sade jag att nu ger vi det en sista chans annars får du skicka upp den, och han knappade in alla uppgifter igen. Det funkade!

Kan ärligt säga att jag ett tag där kände mig väldigt missmodig och undrade om jag gjort ett misstag som köpt honom en iMac istället för en traditionell PC, som trots allt är mer "vanlig" och där det finns fler personer runtomkring som kan hjälpa till. Ofta rätt enkla att få "upp på nätet" också. Känns dock bra nu. Ska fixa till den ordentligt åt honom när vi träffas nästa gång. Kan inte hjälpa att jag tycker att Mac:arna bara "går och går" utan större problem och att användarytan är väldigt trevlig och mer intuitiv för en nybörjare. Tror nog att vi valde "rätt" i alla fall!

Oops - lite off topic!

--M

1
Bevaka tråden