Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delade config filer

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-04 21:35

Hmmm... vet inte riktigt hur jag skall börja...
Har två iMac:ar som är ihopkopplade via en korskopplad ethernet kabel. Jag vill att dessa två datorer skall använda sig av samma filer/mappar när det gäller vissa inställningar och program. Tex. Favoriter i internet explorer eller brev i outlook express.
I osx hade man ju kunnat dona och meka lite men i 9:an har jag verkligen ingen aning. Någon som har några bra idéer?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-04 22:46

En sak du kan göra är att tillåta att nyttja programmet på den ena maskinen. Om du kör på dator 1 och har alla inställningar, bookmarks där. Istället för att starta upp motsvarande program på dator 2 går du in på dator 1:s delade disk och kör programmet därifrån. Borde funka. Nackdel är att uppstarten av prgrammet över fildelning tar tid och att du kommer att belasta den utdelade datorn lite om ngn annan sitter och jobbar med något annat.

Annars borde det ju gå att ha en gemensam fildelad mapp som man ställer in som standard för programmen i resp. dator. Borde väl funka det oxå.

1
Bevaka tråden