Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång betänketid för viss tillägg vid startup

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startar min mac (PowerMac G4 AGP, MacOS 9.2) så är det vissa tillägg som tar väldigt lång tid på sig att ladda. Det finns dock ett mönster och det är de tillägg som har med mina SCSI-kort eller mitt ljudkort att göra, alltså sånt som sitter i PCI-slottarna.

De tillägg som jag misstänker är bl.a.

• DigiSystem INIT

• Joule RAID Extension

• ExpressPro-Tools Ext 2.3.2

• Silverlining Lite 2.2.2

Det kan vara andra tillägg som spökar också, men när de laddar så ser det ut som om det är dessa.
Vad kan jag göra?

Jag skulle gissa att systemet har ett trasigt fel som gått sönder.

Har du en partitionerad hårddisk?
Installera i så fall ett fräscht system på en annan partition och testa hur tilläggen beter sig i ett nytt system.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders T:
Har du en partitionerad hårddisk?
Installera i så fall ett fräscht system på en annan partition och testa hur tilläggen beter sig i ett nytt system.

Nej, jag har inte en partitionerad hårddisk, men har flera andra enheter att lägga ett nytt system på. Tror i och för sig att det inte är en lösning...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-13 13:36

Om din uppstart var snabbare förut ? Om ja, då bör du
checka hårddisken med skivkontroll. Disk Warrior gör mycket bra jobb. Rekomenderar köpa den.
Söka efter virus.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2003-01-20 12:58

Defraga disken. Min börjar alltid bli trög i uppstarten efter ett tag och då kör jag speddisk, sen är det krut i burken igen.

1
Bevaka tråden