Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet och Inställningar i 9.2?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-22 18:43

Hej!
Har ett problem, precis köpt en beg mac, min första mac och jag vet inte hur jag ska ställa in den för att den ska kunna surfa,

Kör OS 9.2

och jag hittade TCP/IP inställningarna och angav rätt uppgifter, men detta funkar ändå inte!?

Mitt internet går ut på nätverket via en gateway (en Windows 2000 dator med ip adress 192.168.0.1)

tack!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-22 18:55

Är gateway:en konfigurerad som DHCP-server?

• Medlem
  • 2002-10-22 19:00

Nej... inte än iaf.. ett framtidsprojekt..

vettu.. nu skäms jag.. :rolleyes: de va nätverssladden de va fel på.. för många gamla skräp sladdar som ligger hemma..

tack för hjälpen iaf..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-22 19:01

Om gatewayen agerar DHCP-server så ska du gå in under inställningar TCP/IP under "anslut via" markera Ethernet, därefter under "konfiguera" ställ in använder DHCP-server, sen borde det funka.

Om dui inte har Gateway:en konfad som DHCP-server så måste du idtället under "konfiguera" välja manuellt och sen mata in IP:n för hand, i detta fall 192.168.0.1

Tjipp

• Medlem
  • 2002-10-22 21:35

Tack, jo... jag gjorde så, just nu på manuellt, men de va någe fel på nätverkssladden så de funkade inte så bra.. men jag bytte sladd.. så just nu sitter jag på min underbara mac å skriver!

Tack!!

9.2?

Ska du inte prova med Jaguar i burken istället? Med OS X får du ut mycket mycket mer av din Mac!

/M

1
Bevaka tråden