Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med firewirekort behöves!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-17 19:07

Har köpt ett firewirekort från keyspan. Det kräver att man installerar firewiredrivrutinerna med version 2.4 från Apple. Men dessa finns inte till svenskt system!. Jag kör OS 9.1 och installeraren 8International English) säger att den versionen inte fungerar. har letat förgäves på apples sida men hittar ingenting. Någon som vet hur i man löser detta? Blir snart galen ... redan 3 timmar försenad med ett jobb

• Oregistrerad
  • 2003-02-17 20:58

Tror jag löst problemet ... pluggade in disken (LaCie) i en Powermac G4. Inte heller där kom den upp och jag var tvungen att formatera om för att skapa ett fungerande filsystem. Så nu ska jag bara åka tillbaka med disken och plugga in den där den ska sitta ... hoppas, hoppas ...

• Oregistrerad
  • 2003-02-17 22:21
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: PalleLindq:
Tror jag löst problemet ... pluggade in disken (LaCie) i en Powermac G4. Inte heller där kom den upp och jag var tvungen att formatera om för att skapa ett fungerande filsystem. Så nu ska jag bara åka tillbaka med disken och plugga in den där den ska sitta ... hoppas, hoppas ...

Så där har det blivit med LaCie-lådor som har en Western Digital-disk i sig. Medföljande Silver Lining löser problemet. Hoppas att det fungerar för dig.

• Oregistrerad
  • 2003-02-23 02:26

Tyvärr fungerade de inte ... efter att ha testat nästan fick firewirekortet lämmnas tillbaka. Förståt inte vad som är boven i dramat.

Hmm, fanns det inte ett program som man (manuellt) kunde packa upp filer i Apples installationspaket med, vad hette det nu igen, tomb någonting. Med det skulle du kunna packa upp de amerikanska installationsfilerna själv och sedan installera dem manuellt. Då borde det funka.
Jag återkommer om jag kommer på exakt vad det hette, annars kanske det är någon annan här med bättre minne än jag som kommer ihåg.

/M

1
Bevaka tråden